Merchandise onderneming floreert in COVID-crisis door switch naar sportkleding productie

23 maart 2021 09:21

Merchandise onderneming floreert in COVID-crisis door switch naar sportkleding productie

Ondanks de coronacrisis durfde eigenaren Wesley Kelder en Stephano Boadi van het bedrijf EXPIRIAL de stap te wagen om zich te richten op de verkoop van ander producten dan dat zij gewend waren, namelijk accessoires voor het thuis sporten en volwaardige B2B sportkleding productie. Dat leidt tot de geboorte van een nieuw bedrijf: Gym Label. Zo kozen de eigenaren ervoor om creatief te ondernemen, in plaats van de klappen van COVID-19 volledig op te vangen.

Eigenaren Wesley Kelder en Stephano Boadi richtte in 2019 EXPIRIAL op dat zich richt op product branding & promotionele artikelen als merchandise. Na €50.000 euro aan investeringen en met een begrote omzet van €300.000 in 2020 is er maar €55.000 euro verdiend. In plaats van alleen de klappen opvangen hebben Wesley en Stephano een strategische zet gedaan, de oprichting van een nieuw handelsmerk: www.gymlabel.nl.

Na het sluiten van alle sportgelegenheden is het “thuis trainen” exponentieel gegroeid. De “home workout” niche is helemaal ontploft! Gym Label heeft hier direct op ingespeeld door het leveren van onder andere accessoires voor thuis trainingen. Daarnaast is er vol ingezet op startende ondernemers die een eigen sportmerk of eigen sportkleding  willen opzetten. Onder deze groep vallen veel personen die bewust zijn geworden over de onafhankelijkheid van ondernemerschap en influencers.

Wesley Kelder, medeoprichter van EXPIRIAL en Gym Label, is uiterst tevreden met deze ontwikkelingen. “Als ondernemer moet je goed leren anticiperen op bijvoorbeeld marktveranderingen als de COVID-19 pandemie die niemand heeft zien aankomen. Je kunt failliet gaan, de tent sluiten of rigoureuze veranderingen aanbrengen voor new business. Door deze grote strategische aanpassingen bestaat ons bedrijf nog en ziet de toekomst er rooskleurig uit! Wij zijn hier erg trots op.”

Aangezien tal van mensen meer tijd hebben, wordt men steeds creatiever met het invullen van hun tijd. De aanvragen stromen binnen en Gym Label floreert! De eigenaren bevestigen dat er inmiddels 50 tot 70 aanvragen per week binnenkomen. Dit is een goed voorbeeld van creatieve ondernemers die hun door COVID-19 neergaande business hebben kunnen ombuigen tot een gezond en hard groeiend bedrijf.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.