'Mensen willen wel veranderen, maar niet veranderd worden'
8 augustus 2017 09:12
The Change Corporation helpt organisaties met veranderen. Doordat zij bij het veranderen van organisaties de medewerkers in een vroeg stadium betrekken bij het ontwerpen van veranderingen, kan de implementatie hiervan relatief vlot verlopen.
Onderscheidende aanpak
Peter Senge schreef in de vorige eeuw al dat ‘mensen wel willen veranderen, maar niet veranderd willen worden.’ De aanpak van The Change Corporation betrekt medewerkers daarom bij de noodzaak tot verandering en bij het bepalen van de veranderaanpak. Hierdoor wordt het management op een andere manier betrokken bij het veranderingsproces; in plaats van de verandering top-down als boodschap mee te delen betrekken wij hen in de gesprekken over de veranderingen met de medewerkers. Hierdoor vergroten we het commitment van de medewerkers voor de uitvoering van de verandering en het inzicht van het management in de impact en emoties die de veranderingen teweegbrengen. Dit vergemakkelijkt de implementatie. Nadat het verandertraject is gestart, monitoren we de resultaten van de verandering en nieuwe werkwijzen zodat alle betrokkenen hiervan een objectief beeld hebben.
De aanpak van The Change Corporation is gebaseerd op uitgebreide praktijkervaring met het veranderen van organisaties en wetenschappelijke methoden. Zo is het aangaan van de dialoog met de medewerkers gebaseerd op inzichten uit het ‘Fair Process Leadership’ van professor Van der Heyden en wordt verandering van gedrag gestimuleerd door de theorieën van Kurt Lewin en Icek Ajzen. De combinatie van harde en zachte elementen vind je terug in de gedachten van Beer.
Over The Change Corporation
The Change Corporation is een initiatief van Rob Brok (Ondernemer), Joost de Wind (Financieel strateeg) en Klaas-Jan Klatten (Psycholoog) en is opgericht om het veranderspecialisme dat Joost en Klaas-Jan hebben ontwikkeld in onder meer de Automotive branche, nadrukkelijker te positioneren en (door de samenwerking met Rob Brok) een meer strategische insteek te geven. De drie consultants vertegenwoordigen elk hun eigen expertise: strategie, finance en mens & organisatie. Hierdoor kan een organisatie van (financiële) analyse tot uitvoering én resultaat worden begeleid. Dat deze onderscheidende combinatie van competenties zeer doeltreffend is, beamen de klanten die eerder met hen hebben gewerkt (Bruynzeel keukens, Vallei Autogroep).
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.