Meer duurzaamheid binnen Sodastream en ID Logistics dankzij samenwerking met Generix Group

14 november 2022 14:05

Meer duurzaamheid binnen Sodastream en ID Logistics dankzij samenwerking met Generix Group

Het digitaliseren van de supply chain kan een grote opgave zijn. Gelukkig hoef je dit niet alleen te doen. Generix Group Benelux begeleidt bedrijven in het digitaliseren van hun supply chain met de Generix Supply Chain Hub. De hub bestaat uit verschillende oplossingen die gecombineerd kunnen worden om zo de bedrijven te helpen met de beloftes die ze aan hun klanten doen na te komen. Generix Group ondersteunt bij het digitaliseren van de documentenflow en het optimaliseren van magazijnen.

Met digitalisering kan de afhandeling, levering en doorstroming van de goederen vlotter verlopen. Naast een kleinere impact op het milieu is er ook meer efficiëntie en minder werkingskosten.

Bij Sodastream wordt de volledige documentenflow gedigitaliseerd door de EDI-oplossing (Electronic Data Interchange) van Generix Group. De orders die Sodastream binnenkrijgt van hun klant komt rechtstreeks het systeem binnen waardoor er meteen gepickt en gepakt kan worden. Hierdoor worden geen fouten meer gemaakt, gaat de efficiëntie omhoog en verdwijnt de volledige papierstroom wat een positieve impact heeft op het milieu.

De goederen van Sodastream worden beheerd in het magazijn van ID Logistics. Ook zij maken gebruik van een oplossing uit de Generix Supply Chain Hub, namelijk het Generix WMS. Het Warehouse Management System helpt de medewerkers van ID Logistics om de processen zo efficiënt mogelijk in te richten. Je kunt daarbij denken aan voorraadbeheer, een belangrijke pijler in de logistiek dat helpt in verlaging van voorraden in de keten. Ook de orderverwerking kan dankzij het WMS snel, efficiënt en accuraat verlopen. Een Warehouse Management Systeem ondersteunt doordat je de deelprocessen goed kunt volgen door je magazijn heen en eigenlijk op ieder moment van de dag weet waar een product zicht bevindt. Als resultaat is er ook een snellere en accuratere levering naar de klanten wat leidt tot teen hoge klanttevredenheid.

Het doel voor de toekomst is om met een beter inzicht in processen en data tot een nog wendbaarder en flexibeler supply chain te komen. Een van de belangrijkste instrumenten hiervoor is artificiële intelligentie.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.