Mediatic aan de slag voor IFAW
25 oktober 2023 14:12
NGO één van groeiend aantal impactpartijen dat kiest voor Amsterdams PR- en contentmarketingbureau
Mediatic is door International Fund for Animal Welfare (IFAW) aangesteld als nieuw PR-bureau. Aan de uiteindelijke keuze van de internationale NGO ging een uitgebreide pitch vooraf, waar maar liefst twaalf PR-bureaus aan deelnamen. IFAW past bij het groeiend aantal duurzame opdrachtgevers van het Amsterdamse PR- en contentmarketingbureau, waaronder Seepje, MUD jeans en het Initiatief Duurzame Handel (IDH).
“Het is onze missie om ervoor te zorgen dat onze vooruitstrevende, vaak impact-gedreven opdrachtgevers de aandacht krijgen die ze verdienen”, zegt Dennis Mensink, oprichter en eigenaar van Mediatic. “Voor IFAW doen we dit met PR, maar het kan ook met slimme contentmarketing waarvan ons eigen 'LiEF-boek, succesvol ondernemen voor een betere toekomst’ een prachtig voorbeeld is. Dat een internationale powerhouse als IFAW voor ons kiest, is een volgende bevestiging dat we op de juiste weg zitten.”
Impact maken
Het van oorsprong Canadese IFAW werd in 1969 opgericht om het welzijn van dieren te beschermen. De NGO is inmiddels wereldwijd actief en behoort tot de grotere dierenwelzijnsorganisaties van Nederland. Tussen 2000 en 2018 heeft IFAW maar liefst 275.598 dieren gered, behandeld of opgevangen. “Aan onze keuze voor Mediatic ging een lang selectieproces vooraf”, zegt Annelyn Close, Senior Marketing en Communications Manager bij IFAW. “Het was voor ons een belangrijke voorwaarde dat onze toekomstige PR-partner aantoonbaar ervaring heeft met impact-gedreven partijen. Tijdens de eerste gesprekken met Dennis merkte ik dat onze organisaties op dezelfde manier naar de wereld kijken en op het gebied van impact maken uit hetzelfde hout zijn gesneden. Ik kijk daarom met veel vertrouwen uit naar onze samenwerking.”
Over Mediatic
Mediatic is hét contentmarketingbureau voor vooruitstrevende opdrachtgevers. Bij het Amsterdamse bedrijf werken communicatieprofessionals en oud-journalisten die gespecialiseerd zijn in het vertellen van het inhoudelijke verhaal van hun klanten. Met brede kennis van on- en offline media zorgt Mediatic ervoor dat nieuwe ideeën en initiatieven de aandacht krijgen die ze verdienen. Het bureau is gevestigd in Amsterdam en is werkzaam voor vooruitstrevende en innovatieve organisaties – denk aan: Nederland Schoon, Fujitsu, Insify, Viisi Hypotheken, IFAW, Museon-Omniversum, Seepje, MUD Jeans, bunq en BUX. Stuk voor stuk bedrijven die tot de top behoren in hun branche. Voor meer informatie, bekijk de website: https://mediatic.eu/.
Over IFAW
International Fund for Animal Welfare (IFAW) is een internationale non-profit organisatie die sinds 1969 helpt om dieren en mensen samen in balans te laten leven. IFAW is met een team van 350 mensen actief in meer dan 40 landen over de hele wereld. Ze redden dieren, rehabiliteren ze, en laten ze weer vrij in het wild. Ook herstellen en beschermen zij hun natuurlijke leefomgevingen. De problemen die ze aanpakken zijn urgent en ingewikkeld. IFAW werkt samen met lokale gemeenschappen, overheden, bedrijven en andere non-profit organisaties om praktische en wetenschappelijk onderbouwde oplossingen te vinden voor het behoud van alle soorten. Meer informatie vind je op www.ifaw.org
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.