Maak het verschil door verbinding
13 december 2024 09:53
Ondernemen is zakendoen met mensen. En wie zijn of haar vak verstaat kan heel ver komen met die kennis en expertise. Helemaal succesvol wordt het wanneer je kunt verbinden met je doelgroep en het persoonlijk maakt. Dat is de overtuiging van Martijn Couwenberg (Manager Marketing & Sales van Tulp Group). Hoe precies? Dat lees je in dit artikel.
Focus op professionele beleggers
Met hypothecaire leningen voor te verhuren woningen, appartementen en combinatiepanden, richt De Nederlandse zich sinds 2019 op professionele beleggers. In combinatie met het wijdvertakte netwerk van adviseurs, bleken de snelle en gestandaardiseerde processen, scherpe rentes en uitstekende voorwaarden een schot in de roos in de buy-to-let-markt.
Persoonlijke aanpak in een uitdagende markt
Volgens Martijn Couwenberg blijft De Nederlandse zich ook in een uitdagendere markt onderscheiden met een persoonlijke aanpak. Wanneer de concurrentie groot is, de betaalbaarheid onder druk komt en de regelgeving toe neemt, dan draait het om karakter. Blijf bij jezelf en blijf goed snappen wat je doelgroep wilt. Pas daar je bediening en propositie op aan.
Tulp Group en De Nederlandse
De Nederlandse is onderdeel van de Tulp Group, die in 2018 haar intrede deed op de consumentenmarkt met de introductie van Tulp Hypotheken. Een jaar later volgde De Nederlandse met financieringsoplossingen die aansluiten op de behoefte van de markt. “Vergeleken met enkele jaren geleden is de buy-to-let-markt inmiddels veel uitdagender”, analyseert Couwenberg.
Dynamische markt en nieuwe uitdagingen
Beleidsplannen om buy-to-let fiscaal minder aantrekkelijk te maken en de middenhuren via een nieuw puntenstelsel te reguleren, hebben hun schaduw vooruit geworpen en voor veel onzekerheid gezorgd. ‘Zelf spreek ik liever van een ‘dynamische markt’, die nieuwe uitdagingen met zich meebrengt. De toenemende regulering maakt het voor beleggers steeds uitdagender om rendement te realiseren. Maar het zijn ook ondernemers, net als de vastgoedadviseurs waar we nauw mee samenwerken. Als wij in de eerste plaats vooral onszelf blijven en op dezelfde voet blijven doorgaan, biedt dat voor alle partijen uit de keten voldoende kansen.’
Innovaties en aanpassingen in producten
Sinds de introductie hebben we als goede standaardoplossing onze Vastgoedhypotheek en Groene Vastgoedhypotheek. We blijven deze propositie continu aanpassen op basis van feedback van onze klanten, zoals recent de verbetering in acceptatiebeleid voor combinatiepanden. Dit toont aan dat De Nederlandse altijd alert is op mogelijkheden om te finetunen en verder te verbeteren. Daarnaast richten we ons ook nadrukkelijker op de combinatie wonen en zorg. Dat we ook die enorme groeimarkt graag financieren, sluit heel goed aan bij onze ESG-strategie.
Uitstekende dienstverlening en persoonlijke aanpak
Naast de aantrekkelijkheid en kwaliteit van onze producten en de expertise, ervaring en klantgerichtheid van onze medewerkers, zijn het vooral onze goede bereikbaarheid en persoonlijke aanpak als onderscheidende factoren. Voor de adviseurs in ons netwerk zijn dat belangrijke redenen om De Nederlandse naar voren te schuiven, als ze benaderd worden door een woningbelegger die op zoek is naar een passende financiering. “Het blijft mensenwerk met een hoge gunfactor.”
Evenementen en netwerken
Om verdere binding en betrokkenheid te houden organiseert De Nederlandse geregeld inhouse events en is er het jaarlijkse De Nederlandse vastgoed event, waar ook ondernemende beleggers welkom zijn. Zo combineren we een goede relatie en uitstekende dienstverlening om te komen tot een positie waar niemand om ons heen kan.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.