Kees Smit en Studytube: één leerplek voor nog meer werkplezier
2 juni 2021 10:56
Bij familiebedrijf Kees Smit Tuinmeubelen staat het werkplezier van de medewerkers centraal – ook nu de organisatie zich op een steile groeicurve bevindt. Om het leeraanbod van de bloeiende onderneming te professionaliseren en te centraliseren, wilde men een volwaardige en innovatieve leerpartner inschakelen. De zoektocht eindigde bij Studytube.
Voor Kees Smit Tuinmeubelen is het uiterst belangrijk om medewerkers de kans te geven zich te ontwikkelen, en zo altijd de puntjes op de i te kunnen zetten. “Zij maken het verschil,” vertelt HRD-adviseur Lenneke van der Molen. “We willen hun leerbehoeften optimaal invullen, zodat ze zich goed voelen bij ons. Blije en bevlogen medewerkers creëren immers ook een meerwaarde voor de organisatie.”
Een efficiënt leeraanbod is daarbij cruciaal. Daarom wilde Kees Smit het interne en externe leeraanbod samenvoegen en stroomlijnen op een laagdrempelig platform dat leren leuk, toepasbaar en toegankelijk maakt voor alle medewerkers. Uiteindelijk kwam Studytube als winnaar uit de bus.
Samen naar een blended bibliotheek
Studytube scoorde uitstekende punten dankzij de hoge mate van gebruiksvriendelijkheid en de sterke focus op vernieuwing. Elke maand introduceert Studytube namelijk verbeterde functionaliteiten om het leerplatform telkens weer perfect af te stemmen op de veranderende behoeften van zowel de beheerders als de eindgebruikers.
“Ik heb ook ervaren dat Studytube een echte leerpartner is,” vult Van der Molen aan. “Ze denken mee over de opzet van trainingen en leerlijnen, en geven ons daarbij veel inspiratie. Wat me ook blij heeft verrast is de enorme Knowledge Academy en de snelle reacties van het serviceteam. Ik heb het idee dat ze echt iets doen met mijn feedback.”
In de komende drie jaar wil Van der Molen een centrale trainingsbibliotheek opbouwen met een relevant blended leeraanbod. Ze zal leidinggevenden aansporen om de leerprocessen van hun teamleden op te volgen en te bespreken, en de opleidingsmogelijkheden voortdurend onder de aandacht brengen om zo te evolueren naar een vitale leercultuur.
Enthousiasme
De eerste reacties op het leerplatform zijn alvast bijzonder positief; medewerkers waarderen vooral de combinatie van vakkennis en trainingen voor hun persoonlijke ontwikkeling. Het aantal registraties voor de Kees Smit Academy ligt erg hoog, tot grote vreugde van Van der Molen.
“Bij Kees Smit is werkplezier essentieel,” besluit ze. “Met het leerplatform willen we medewerkers de tools meegeven om hun job goed uit te voeren. Als dat uiteindelijk leidt tot betere verkoopresultaten of efficiëntie elders in de organisatie, dan is dat mooi meegenomen, maar in eerste instantie vinden we het belangrijk dat je bij ons goed in je vel zit.”
“Wij kijken er echt naar uit om Kees Smit te helpen bij hun ambitieuze leerplannen,” zegt Homam Karimi, CEO van Studytube. “Het doet ons plezier dat zo’n bloeiend bedrijf zo gedreven investeert in de scholing van haar medewerkers. Dat is essentieel om toekomstbestendig te zijn, en we zijn buitengewoon blij dat Studytube deel mag uitmaken van dat prachtige project."
Foto: Kees Smit
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.