Kantoor verhuizen? 4 tips om dit soepeler te laten verlopen!

28 oktober 2024 15:34

Kantoor verhuizen? 4 tips om dit soepeler te laten verlopen!

Voor ondernemers is het alleen maar een heel goed teken als ze hun huidige kantoor ontgroeien. Dit is immers teken dat er meer personeel aangenomen is en dat er meer werk moet worden verzet. Misschien wil je je wel vestigen op verschillende locaties of ben je van plan om je in een grotere regio te vestigen. Helaas betekent dit ook dat er een kantoorverhuizing op het programma staat. Iets dat volgens plan moet verlopen om zo min mogelijk overlast te veroorzaken voor het bedrijf en de medewerkers. Maar hoe zorg je ervoor dat de verhuizing soepel verloopt? Waar moet je aan denken? Hieronder volgen vier handige tips.

1.Sorteer en ruim op

Een goede voorbereiding is het halve werk. Begin de maanden voorafgaand aan de verhuizing daarom alvast met het inpakken en sorteren van de dingen die moeten worden meegenomen.

Had je eerder ook al een redelijk groot kantoor? Dan is de kans groot dat er ook een heleboel spullen weggegooid moeten worden. In dat geval kan het ook slim zijn om een afvalcontainer te huren. Zo kan alles eenvoudig worden weggegooid en bespaar je jezelf een hoop ritjes naar de vuilstort. Let er wel op dat je een container in de omgeving huurt. De kosten voor de containers zelf zijn namelijk overal wel aardig gelijk, maar hier komen wel ‘reiskosten’ bij. Hoe verder het kantoor dus gelegen is van de plek waar je de container huurt, hoe hoger de kosten. Een container in Tilburg huren is dus een slimme optie als je kantoor hier gevestigd is.

2.Verhuisdozen en inpakmaterialen verzamelen

Het inpakken van de overige bezittingen begint met het verzamelen van voldoende verhuisdozen en inpakmaterialen. Zorg voor stevige dozen en gebruik beschermingsmateriaal zoals noppenfolie voor breekbare spullen. Label alle dozen duidelijk, bijvoorbeeld door op te schrijven wat erin zit. Dit maakt het uitpakken een stuk eenvoudiger.

3.Geef je nieuwe adres vroegtijdig door

Het is belangrijk dat andere bedrijven, klanten en dergelijke vroegtijdig op de hoogte zijn van de adreswijziging. Maak daarom zo vroeg mogelijk een lijstje met telefoonnummers en adressen en verstuur een wijziging. Neem eventueel ook nog per mail of telefonisch contact op met belangrijke klanten, zodat je er zeker van bent dat dit goed is doorgekomen.

Regel ook op tijd het overzetten van nutsvoorzieningen zoals gas, water, internet en elektriciteit. Laat het ook aan andere belangrijke instanties weten.

4.Schakel extra hulp in

Een kantoorverhuizing neemt veel tijd en moeite in beslag. Daarom is het belangrijk dat iedereen zijn of haar steentje bijdraagt. Schakel zoveel mogelijk hulp in. Denk aan medewerkers, maar ook aan familie en vrienden. Je zou ook kunnen overwegen om een professioneel verhuisbedrijf in te schakelen. Dat scheelt niet alleen tijd en werk, maar zo weet je ook nog eens zeker dat alle spullen veilig en goed naar de andere locatie worden gebracht. Hierdoor kunnen de werkzaamheden binnen het bedrijf zo snel mogelijk worden hervat.

Houd er rekening mee dat verhuisbedrijven binnen grote steden het vaak druk hebben. Daarom is het belangrijk om dit zo vroeg mogelijk te regelen.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.