JUNCTION, in2media en Friks bundelen krachten
28 september 2018 15:27
Per 1 januari 2019 gaan JUNCTION Creative Group, in2media en Friks Web & Marketing samen verder onder de naam JUNCTION Creative & Digital Agency. Door de bundeling van de krachten van het huidige JUNCTION op het gebied van strategie, concept en design, de expertise van in2media op het gebied van socialmedia- en contentmarketing en de kennis van Friks op het gebied van webdevelopment, platformtechnologie en online marketing, ontstaat een zeer krachtige combinatie. Met de integratie spelen de drie bedrijven in op de toenemende vraag naar communicatie-oplossingen waarin creativiteit, media en technologie elkaar versterken.
Nieuwe kansen voor opdrachtgevers en medewerkers
“We zijn erg enthousiast over de nieuwe organisatie,” vertelt Herwig Smits van het huidige JUNCTION Creative Group. “We vormen straks een team van zeventig talentvolle professionals, die samen tot nog sterker creatief werk zullen komen, van elkaar zullen leren en onze klanten zullen inspireren.” De integratie leidt tot een ijzersterke propositie, voor zowel opdrachtgevers als medewerkers. Ook Jochem van der Schoot van Friks Web & Marketing is enthousiast: “Er is geen overlap in onze specialisaties, we vullen elkaar echt op alle fronten aan. We hebben straks een enorme schat aan kennis in huis op het gebied van creativiteit, media en technologie en kunnen onze klanten daardoor op elk vlak adviseren.”
Instant creativity
Voor Patrick van Erven van in2media is de integratie een logische stap: “We hebben veel gemeen. In de kern draait het bij ons allemaal om te begrijpen wat mensen beweegt, de juiste media te kiezen om ze te bereiken en content te maken om ze te raken. Nu het tempo waarin veranderingen plaatsvinden blijft stijgen door technologische ontwikkelingen en het gebruik van data, is er niet alleen een sterke visie en strategie nodig, maar moet je als bureau ook 24/7 aanwezig zijn met ‘instant creativity’ op alle relevante (online) media. Ik ben ervan overtuigd dat we met deze combinatie van bureaus op al die gebieden kunnen excelleren.”
Aantrekkingskracht voor jong talent
Dat de organisatie door de integratie erg aantrekkelijk wordt voor jong talent, is een belangrijke motivatie geweest voor alle drie de bureaus. “We hebben gezamenlijk een dynamisch team, met mensen die strategisch, creatief of technisch uitblinken. Daarin zal meer ruimte ontstaan voor ontwikkeling van medewerkers én ontstaat ruimte voor nieuw talent. We streven er niet alleen naar om met z’n allen het allerbeste werk te maken en het beste resultaat te behalen voor onze opdrachtgevers, we willen ook de leukste werkgever zijn!” sluit Sander Renkema van JUNCTION af.
Leeuwarden, Groningen en Amsterdam
Ook ChannelUp en Pack Positive vallen onder de huidige JUNCTION Creative Group en zijn onderdeel van de integratie. Het nieuwe JUNCTION Creative & Digital Agency zal zich begin 2019 vestigen aan de Wiardaplantage 1 in Leeuwarden. Daarnaast blijven de nevenvestigingen in Amsterdam en Groningen bestaan.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.