Jongere werknemers krijgen vaker een personeelsgeschenk

28 mei 2021 09:40

Jongere werknemers krijgen vaker een personeelsgeschenk

Wist je dat jongere werknemers vaker een cadeau van hun werkgever krijgen dan oudere medewerkers? Dat blijkt uit een recente survey dat personeelsgeschenken platform Kadonation heeft uitgezet onder meer dan 1.000 werknemers. Een ander opvallend resultaat is dat maar liefst 70% van de ondervraagde werknemers zich door het krijgen van een persoonlijk geschenk meer gewaardeerd, gerespecteerd en betrokken voelt. Het persoonlijk waarderen van werknemers is dus ontzettend belangrijk, maar daar wordt nog lang niet altijd aandacht aan besteed.

Gedurende het hele jaar zijn er talloze momenten die aangegrepen kunnen worden om je personeel te waarderen, motiveren of bedanken met een geschenk, maar het organiseren van een geschenk beleid kost een hoop zorgen en tijd. Je moet zorgen dat je niemand vergeet, dat de geschenken qua waarde gelijk zijn voor verschillende werknemers en vergeet alle orders en declaraties die goedgekeurd moeten worden niet. Het regelen van cadeaus is bijna een full-time job … Om de HR-managers dat werk uit handen te nemen en daarmee zoveel mogelijk te ontzorgen, heeft Kadonation een innovatieve oplossing.

Na een enorme groeispurt is het Belgische Kadonation klaar om ook de Nederlandse markt te verrijken met een nieuwe manier om werknemers te waarderen. Voor bedrijven waar mensen het hart van de organisatie zijn, biedt Kadonation het cadeau platform: Kadonation Select aan. Op dit handige platform kunnen vandaag de Kadonation Cadeaubon en binnenkort een unieke selectie van premium personeelsgeschenken besteld worden. Cadeaus die door de bedrijven als persoonlijk gemaakt kunnen worden. Op naam, in de huisstijl van het bedrijf en via persoonlijke boodschappen. Met zogenoemde Kudos kunnen collega’s gemakkelijk voor elkaar een bericht achterlaten en deze bij het geschenk voegen, wat de ervaring van de ontvanger nog leuker maakt.  Kadonation trekt hierbij de kaart van beleving en technologie. Door het aanbieden van geautomatiseerde diensten, zoals de verjaardag service en de jubileum service, zorgt Kadonation dat niemand vergeten wordt op belangrijke waarderingsmomenten. Daarin hebben zij mens en natuur hoog in het vaandel staan. Zo werkt Kadonation samen met WeForest, dat wereldwijd bomen plant.  Sinds de start van Kadonation in 2017 zijn er al meer dan 70.000 bomen geplant.

Het innovatieve platform van Kadonation biedt organisaties de controle over de uitgaven, een duidelijk overzicht van de bestellingen per gelegenheden en stroomlijnt tevens het cadeaubeleid over de vestigingen en afdelingen van de organisatie heen. Hiermee kan een bedrijf de wildgroei en eventuele persoonlijke voorkeuren vermijden. Door het aanbieden van een integraal en gepersonaliseerd platform, neemt Kadonation veel werk en de administratieve rompslomp rondom het geven van personeelsgeschenken uit handen.

De komst van Kadonation naar Nederland is een logische stap naar het behalen van hun ambitieuze doel: in de top 3 komen van personeelsgeschenk bedrijven in de Benelux. Momenteel mag Kadonation heel wat middelgrote tot grote organisaties als PWC, Orange en ING tot hun klanten rekenen. Verder werkt Kadonation samen met Nederlandse cadeaupartners als Coolblue, Bol.com, Wehkamp en Rituals.

Download hier het volledige Kadonation onderzoeksrapport.

Kadonation is een scale-up met Belgische roots, die de wereld van de cadeaubonnen en het samenleggen voor een groepscadeau op haar kop zette. In 2020 maakte Kadonation samen met haar klanten, net geen 100.000 werknemers blij met een kado met een verhaal. Vanuit de overtuiging dat mensen de belangrijkste assets zijn, wil Kadonation de werkgever bijstaan en ontzorgen in de waardering van zijn medewerkers via een persoonlijk geschenk met een beleving, op die momenten die er toe doen. Dat doet Kadonation op een vernieuwende en duurzame manier door een integrale en gepersonaliseerde cadeauportaal.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.