Je bedrijf of organisatie uitbreiden naar Duitsland
26 augustus 2024 09:16
De Duitse economie is de grootste van Europa en Duitsland grenst ook nog eens aan Nederland. Dat maakt dan ook dat veel Nederlandse bedrijven en organisaties ervoor kiezen om hun afzetmarkt uit te breiden naar Duitsland. Als je een eigen bedrijf of organisatie hebt en je bent geïnteresseerd in uitbreiding over de Duitse grens, dan ben je met dit artikel aan het goede adres. Hier lees je namelijk alles over de mogelijkheden die de Duitse afzetmarkt te bieden heeft en leggen we je uit hoe je slim en snel Duits personeel kunt aannemen.
Culturele en economische overeenkomsten
De Duitse economie is voor veel buitenlandse bedrijven en organisaties een veel de aantrekkelijkste economieën van Europa. Dat heeft natuurlijk een hoop te maken met de Duitse cultuur, infrastructuur en ligging. Vooral Nederland en andere omliggende landen profiteren van de Duitse afzetmarkt en ligging van Duitsland. De infrastructuur tussen Nederland en Duitsland is ook goed op orde. Maar ook de culturele en economische overeenkomsten tussen Nederland en Duitsland zijn voordelig voor Nederlandse bedrijven en organisaties. Bovendien maakt dit het aanbieden van producten en diensten over de Duitse grens een stuk makkelijker en ligt Duits succes op deze manier binnen handbereik.
Krappe arbeidsmarkt
De Duitse cultuur en economie kennen dan misschien veel overeenkomsten met de Nederlandse, maar op het gebied van de arbeidsmarkt dit dat iets anders. De krappe Duitse arbeidsmarkt maakt het voor Nederlandse bedrijven en organisaties een flinke klus om aan Duits personeel van voldoende of goede kwaliteit te komen. Als je als bedrijf of organisatie een vliegende start wil maken met het aanbieden van producten of diensten op de Duitse afzetmarkt, is het verstandig om een recruiter in Duitsland aan het werk te zetten. Maak je het jezelf dus iets makkelijker en laat een recruiter met jouw wensen op pad gaan om het passende Duitse personeel voor je te zoeken.
Duits personeel
Zoals we eerder hebben gezegd, is de Duitse afzetmarkt een van de grootste van Europa. Maar wat we ook al hebben benoemd, is dat dit niet bepaald gelijk staat aan een makkelijke opgave. De krappe Duitse arbeidsmarkt maakt dat het inzetten van een recruiter voor werving en selectie in Duitsland bijna onmisbaar is om succesvol producten en diensten in Duitsland te kunnen aanbieden. Zo kun je de recruiter op zoek laten gaan naar een Duitse vertegenwoordiger. Een Duitse vertegenwoordiger legt de eerste belangrijke Duitse contacten voor je bedrijf of organisatie en is daarmee een goede manier om de Duitse afzetmarkt te betreden. Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om een recruiter op zoek te laten gaan naar een Duitse sales manager, een accountmanager of een directeur. Kort samengevat, heeft Duitsland een aantrekkelijke afzetmarkt voor Nederlandse bedrijven en organisaties en het succesvol betreden van deze afzetmarkt doe je met Duits personeel dat wordt geselecteerd en geworven door een recruitment specialist.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.