Interview met Joost van Vught van vakantiedealz

6 november 2023 11:41

Interview met Joost van Vught van vakantiedealz

Vakantiedealz is een bron van inspiratie, tips en de beste aanbiedingen voor iedereen die van een welverdiende vakantie wilt genieten. Achter deze website staat Joost van Vught als gedreven oprichter, die nog steeds volop meewerkt in de dagelijkse operatie en daar enorm ambitieus in is. Joost heeft de oprechte wens om prachtige en betaalbare vakanties te delen met een divers publiek. Onlangs heeft vakantiedealz daarom een grote transformatie ondergaan, met een compleet vernieuwde website. Wij spraken met Joost over deze ontwikkelingen, de uitdagingen en hoogtepunten van het project. Lees verder en neem een kijkje achter de schermen bij vakantiedealz.

Joost, gefeliciteerd met jullie nieuwe website! Het moet een enorm project zijn geweest. Kun je ons vertellen hoe het idee ontstond om de website volledig opnieuw te ontwikkelen?

‘Dankjewel! Ja, het was inderdaad een gigantisch project. Het idee om een flinke verbeterslag te maken ontstond al in 2019. We realiseerden ons dat de website toe was aan vernieuwing om onze gebruikers nog beter van dienst te kunnen zijn. We wilden onder andere een frisse, moderne uitstraling en een gebruiksvriendelijker ontwerp. Inmiddels liepen onze social media kanalen (TikTok en Instagram) al ver voor op onze website en dat gat wilden wij graag dichten.’

En toen kwam COVID. Hoe heeft dat het proces beïnvloed?

‘Zeggen dat COVID het proces heeft beïnvloed is nogal een understatement. Ik weet nog dat januari 2020 een van onze beste maanden ooit was en eind maart viel vrijwel alles uit het niets stil. Begin 2020 dachten we nog dat COVID iets was dat zich vooral in Azië afspeelde en dat het wellicht wat consequenties zou hebben voor reizen die kant op. We hadden nooit gedacht dat het zo’n extreme impact op de wereld zou hebben. In deze nieuwe realiteit waren we vooral bezig met overleven. Zoals bij vrijwel alle partijen die actief waren in de reiswereld ging de omzet ineens naar 0 en wisten we niet hoelang dat ging duren. Wij hebben onze bedrijfsvoering daar langzamerhand op aangepast. Ik ben er behoorlijk trots op dat iedereen van het team is behouden in deze moeilijke periode. Om dat voor elkaar te krijgen ben ik mijn oude vak weer in gedoken en heb ik een kleine 1,5 jaar interim werkzaamheden verricht als online marketeer. In de loop van 2022 ontstond er langzaam weer wat vertrouwen in de toekomst en na een lange periode van onzekerheid ontstond er daarmee ook weer ruimte voor het redesign. Het gaf ons de mogelijkheid om alles tot in de puntjes uit te werken.’

Je spreekt met veel trots over jouw team en de partners waarmee je hebt samengewerkt. Kun je daar iets meer over vertellen?

‘Absoluut, ik kan niet genoeg benadrukken hoe trots ik op iedereen ben die bij dit project betrokken is geweest. Onze UX/UI expert heeft fantastisch werk geleverd door de website er aantrekkelijk uit te laten zien en het allemaal intuïtief aan te laten voelen. Daarnaast heel veel lof voor het ontwikkelingsteam van Jannes & Mannes. Zij hebben er in relatief korte tijd voor gezorgd dat alles perfect werkt en het werkproces gedurende deze samenwerking was een waar feestje. Met veel wederzijds respect en een beetje humor hebben we alle obstakels samen opgelost. Het meest trots ben ik echter op mijn collega's bij vakantiedealz. Zij hebben ongelooflijk hard gewerkt om alles op tijd en volgens de specificaties live te krijgen.’

Je bent geboren in Zweden, werkt al meer dan 10 jaar in de reiswereld en je hebt een vader in Australië. Ben jij de actiefste reiziger van het team?

‘Haha, op zich valt dat wel mee. Ik denk dat Website Manager Maaike onze meest actieve reiziger is, aangezien zij nogal wat persreizen maakt met onder andere verkeersbureaus en reisorganisaties. Het leuke van ons team is dat er mensen van allerlei leeftijden zijn en ook qua vakantievoorkeuren geeft dat veel diversiteit. Ik ben zelf de oudste van het stel, met een vrouw en twee tienermeiden. Waar veel van onze bezoekers kunnen profiteren van last minutes buiten het hoogseizoen, zit ikzelf vast aan de schoolvakanties. Toch probeer ik met mijn gezin zoveel mogelijk te ervaren van wat de wereld te bieden heeft. Soms is dat een reis naar Bali en een andere keer is dat een autovakantie door Frankrijk. We vinden het allebei heerlijk! Bij vakantiedealz hebben we de kans om al die verschillende ervaringen te delen met onze bezoekers en hen te inspireren om ook op reis te gaan.’

Wat kunnen we in de toekomst nog meer van vakantiedealz verwachten?

‘We zijn altijd op zoek naar manieren om onze website te verbeteren en onze gebruikers de beste ervaring te bieden. Over een aantal maanden verwacht ik weer een flinke update voor de website. Verder zijn er wat spannende ontwikkelingen gaande in online marketing land die we scherp in de gaten houden. We gaan uiteraard door met het delen van geweldige vakantiedeals en inspirerende blogs op onze website en blijven ook actief op onze social media kanalen. Er is veel te ontdekken en wij zijn nog lang niet klaar!’

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.