In 'Doorbreek de stilte' onderzoekt Elaine Lin Hering waarom we soms liever onze mond houden.

6 december 2024 09:17

In 'Doorbreek de stilte' onderzoekt Elaine Lin Hering waarom we soms liever onze mond houden.

Waarom houden we soms onze mond als we wel iets te zeggen hebben?  In Doorbreek de stilte onderzoekt Elaine Lin Hering waarom we soms liever onze mond houden, ook als we wel degelijk iets te zeggen hebben. Omdat we het gevoel hebben dat ons ergens over uitspreken toch niks zal veranderen, omdat we vrezen dat er niet naar ons geluisterd zal worden. We zijn bang dat het ons in de problemen zal brengen, of dat het andere mensen ongemak zal bezorgen.

Op basis van onderzoek aan de Harvard Law School en van haar werk bij grote internationale bedrijven leert Hering hoe we onbewuste patronen kunnen herkennen en onbewust gedrag afleren. Ze toont ook hoe we soms profiteren van stilte, waarom we andere mensen het zwijgen opleggen, en hoe we deze patronen kunnen doorbreken.

Tevens biedt ze concrete handvatten om dit belangrijke en uitdagende werk te verrichten, in boardrooms en klaslokalen, thuis en op de werkvloer. Want alleen door de stilte te doorbreken, stellen we elkaar in staat om ten volste onszelf te zijn en onze talenten te benutten.

Over de auteur

Elaine Lin Hering is spreker en schrijver en traint organisaties en individuen in communicatie- en samenwerkingsvaardigheden. Ze werkte bij grote internationale bedrijven zoals Google, Pixar, Het Rode Kruis en Nike. Ze was managing partner van Triad Consulting Groep en doceert aan Harvard Law School over bemiddeling, onderhandelen en het oplossen van conflicten.

Specificaties

Paperback, 320 blz 

Oorspronkelijke titel: Unlearning silence

Vertaler Carla Zijlemaker

ISBN 978 90 470 17059

Prijs 24,99

verschijnt 15 januari 2025

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.