Imprex Europe Groep verbetert de efficiëntie van het orderpicken in het magazijn met wel 30%, dankzij Generix WMS.
23 november 2023 15:53
• Het doel is om logistieke en magazijnvoorbereidingsprocessen te optimaliseren en de Generix-tool te integreren in uw eigen ERP- en transportsysteem.
• Met de groei van e-commerceverkopen en de unieke kenmerken van elke klant, zet de groep zich in voor technologische oplossingen om haar logistiek centrum met meer dan 20.000 pallets te verbeteren.
Digitalisering bevordert efficiëntie in logistieke processen. Na vier jaar gebruik te hebben gemaakt van het warehouse-managementsysteem van Generix Group, optimaliseert de multi-cliënt distributeur en 3PL-operator Imprex Europe Group het orderpickrendement in het magazijn met wel 30%, wat heeft geleid tot verbeterde logistieke processen en kostbesparingen.
Imprex Europe, opgericht in 1998 als uitbesteding van de Energizer Group Spain, streeft ernaar een gespecialiseerd geïntegreerd distributiebedrijf te zijn. Geconfronteerd met de groei van e-commerceverkopen en de unieke kenmerken van elke klant, besloten ze te investeren in technologische oplossingen om hun logistiek centrum te verbeteren, met een capaciteit om meer dan 20.000 pallets te huisvesten.
"Wegens de groei van de groep, evenals de toenemende complexiteit van de operaties, hebben we besloten op zoek te gaan naar een WMS-oplossing die robuust, veelzijdig en vooral flexibel is om te kunnen inspelen op de unieke kenmerken van elk van onze klanten," aldus Ramón Campos, CEO van Imprex Europe. "Na het analyseren van verschillende opties, hebben we gekozen voor Generix WMS," zegt CEO van Imprex Europe
Dankzij de warehouse management system heeft Imprex de stroombeheersing versneld en haar vermogen om meerdere bestellingen te verwerken verbeterd. Het optimaliseert nu de processen voor inkomende goederen, opslag en uitgaand beheer, evenals het verbeteren van de aanvulling van orderpicking. De digitalisering en automatisering van het proces hebben hen ook in staat gesteld de productiviteit te verhogen in het werk van operators en teamleiders, die nu uitzonderingen en opportuniteiten kunnen opvolgen terwijl het systeem automatisch draait.
"De Generix WMS-oplossing heeft de manier waarop we in het magazijn werken getransformeerd. Met meer dan 6.000 SKU's en ongeveer 4.000 bestellingen per week waarderen we met name de eenvoud waarmee het systeem ons in staat stelt producten van verschillende merken in één route te verzamelen. Dit heeft geleid tot een verbetering van 30% in de efficiëntie van het orderpicken," zegt Gabriel Gómez, Logistiek Proces Manager bij Imprex Europe.
Imprex implementeerde Generix WMS in een SaaS-model om schaalbaarheid van de oplossing te verkrijgen volgens de evolutie van haar bedrijf en te profiteren van de onmiddellijke beschikbaarheid van de nieuwste functionaliteiten van de tool. “De mogelijkheid tot analyse die Generix WMS biedt om operaties te verbeteren, evenals de schaalbaarheid ervan waarmee we snel kunnen groeien naarmate onze behoeften en eisen in het magazijn toenemen, zijn functies die we bijzonder waarderen,” zegt Gabriel Gómez, Logistiek Proces Manager bij Imprex Europe."
Een project dat in de loop der tijd evolueert
De implementatie van Generix WMS werd in verschillende fasen uitgevoerd, waarbij het nodig was om de informatie en bijzonderheden van de verschillende klanten die ze beheren over te dragen en de bewegingen van het WMS te communiceren met het ERP-systeem van Imprex (SAP). In eerste instantie zijn we begonnen met de activiteiten die ze uitvoeren als 3PL-operator, om te eindigen met die van een logistiek distributeur. Op dezelfde manier werd de integratie met verschillende vervoerders uitgevoerd, om directe labeling vanuit de warehouse managementsoftware mogelijk te maken. Deze implementatie en uitrol zijn in de afgelopen vier jaar uitgevoerd, maar de toename van de logistieke distributie voor e-commerce heeft geleid tot een werk van operationele verbeteringen gericht op dit type bedrijf.
"We zijn zeer verheugd dat Imprex Europe Groep de afgelopen vier jaar heeft vertrouwd op de oplossingen en diensten van Generix. Na een grondige initiële analyse van hun unieke behoeften, en waarbij we gezamenlijk hun logistieke processen hebben onderzocht, bleek onze WMS-oplossing het meest geschikt om ze efficiënter te beheren en zo te kunnen inspelen op de specifieke eigenaardigheden van elk van hun klanten en distributiepunten," legt Philippe Ducellier, algemeen directeur van Generix Group Spain, uit. "We hopen dat deze 4 jaar slechts het begin zijn van een langdurige relatie."
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.