HubSpot vernieuwt Sales Hub en breidt relatie met LinkedIn uit om verkoopteams een concurrentievoordeel te geven

8 september 2023 10:09

HubSpot vernieuwt Sales Hub en breidt relatie met LinkedIn uit om verkoopteams een concurrentievoordeel te geven

Sales draaide altijd om ‘meer’: meer reps, meer calls, meer technologie. Maar vandaag de dag slinken budgetten, duurt het langer om deals te sluiten en zijn prospects moeilijker te bereiken. Het standaard ‘meer is meer’-draaiboek werkt niet meer en sales reps voelen de druk. Daarom lanceert HubSpot op INBOUND 2023 een nieuwe Sales Hub, om salesteams te helpen blijven groeien en winnen.

De belangrijkste features van HubSpot Sales Hub:

  • Prospecting workspace: Een plek waar sales reps al hun prospecting-werk kunnen doen. De prospecting workspace verbetert de efficiëntie van salesteams door hen te helpen focussen, plannen en prioriteren. Momenteel beschikbaar in openbare beta.
  • Leadmanagement en rapportages: Organiseer, monitor en prioriteer leads, en zorg voor rijkere data en zichtbaarheid voor zowel sales- als marketingteams. Salesmanagers en hun marketingcollega's kunnen nieuwe inzichten verzamelen in de efficiëntie van de leadpijplijn en de effectiviteit van prospecting-campagnes.
    • Leadrapportages, inclusief rapportages over leadbronnen en contactpercentages, geven marketeers inzicht in de impact van hun leads en geven salesmanagers inzicht in hoe contact verloopt bij waardevolle leads. Momenteel beschikbaar in openbare beta.
    • Prospecting-rapportages geven salesmanagers een holistisch beeld van de effectiviteit van hun teamleden, inclusief conversieratio's en verschillende andere metrics over hun activiteiten.
  • Intelligent dealbeheer en forecasting: Nieuwe AI-gedreven features helpen salesteams beter te prioriteren en voorspellen.
    • AI Forecasting gebruikt de voorspellende AI van HubSpot om op basis van historische salesdata toekomstige sales te voorspellen. Uit vroege tests blijkt dat AI Forecasting sommige teams heeft om de nauwkeurigheid met tot wel 95% te verbeteren. Momenteel in gesloten beta.
    • Deal-inzichten helpen vertegenwoordigers bij het prioriteren van hun deals door context te bieden in de kwaliteit van hun pipeline en verkoopproces.
    • Deal-labels categoriseren deals automatisch aan de hand van gekleurde labels en standaardinstellingen, zodat reps zich kunnen richten op de juiste deals.
  • Planning en overdracht: Prospects worden ongeacht de herkomst vlekkeloos overgedragen aan de juiste rep.
  • Reps kunnen namens anderen vergaderingen plannen voor een gestroomlijnde overdracht tussen sales development en sales.
  • Formulierroutering zorgt ervoor dat leads die binnenkomen via websiteformulieren automatisch worden gekwalificeerd en toegewezen aan de juiste reps. Momenteel beschikbaar in openbare beta.
  • Versterkte samenwerking tussen HubSpot en LinkedIn: We zorgen ervoor dat sales reps slimmer en efficiënter prospects kunnen vinden, relaties kunnen opbouwen en deals kunnen sluiten door een synchronisatie tussen HubSpots Smart CRM en LinkedIn Sales Navigator. Later deze maand beschikbaar in gesloten beta.

"Nu koopgedrag snel verandert, is het oude draaiboek om meer personeel, meer activiteiten en meer oplossingen toe te voegen om sales te stimuleren niet langer bruikbaar", aldus Michael Walton, VP Product, Sales Hub bij HubSpot. "We hebben Sales Hub grondig herzien om salesteams te helpen hun productiviteit te verhogen en tegelijkertijd de band met hun klanten te verdiepen. Van prospecting en leadrapportages tot dealbeheer en prognoses – we hebben onze inspanningen verdubbeld om de moderne salesoplossing te bouwen die salesteams nodig hebben om nu en in de toekomst te blijven winnen."

Lees hier meer over Sales Hub en bekijk de volledige lijst met nieuwe features.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.