Hoeveel omzet laat jij liggen?
27 juni 2022 13:25
Klik hier en doe de beltest!
Er zijn talloze verhalen over B2B telefoneren in het algemeen en telefonische acquisitie in het bijzonder. Zoals de prospect die belt met een vraag en het verzoek krijgt een e-mail te sturen. Of klanten die liever een andere dag terugbellen, omdat die ene telefoniste onvriendelijk is. Nog erger, bedrijven die helemaal niet telefonisch bereikbaar zijn.
Dan is er de illusie dat online leads zelf wel bellen als ze geïnteresseerd zijn. De clicks van de mailing of offertes worden niet nagebeld. Er wordt nooit gedaan aan koude acquisitie en contacten met leads en klanten gaan bij voorkeur per e-mail en Whatsapp met alle gevolgen van dien. Ik hoor en lees de verhalen dagelijks.
Mensen doen zaken met mensen.
Mensen doen zaken met mensen, niet met logo’s of bedrijfsnamen. In dat verlangen naar persoonlijk contact zijn we onveranderlijk. Daarom zou bellen in het algemeen en telefonische acquisitie in het bijzonder leuk en makkelijk moeten zijn.
Niets is minder waar.
Veel mensen zien er als een berg tegenop en krijgen een knoop in hun maag bij de gedachten dat ze moeten bellen. De schatting is dat er 1 MILJOEN mensen werkzaam zijn in het MKB met een bepaalde mate van bel-angst.
1.000.000!!!
Hoe goed is goed zakelijk bellen?
Met een goed proces op het gebied van bellen in het algemeen en telefonische acquisitie in het bijzonder haal je veel meer uit je marketing- en salesbudget, vul je de salesfunnel met nieuwe leads, realiseer je meer omzet, voorkom je heel veel misverstanden en bespaar je tijd. Zo simpel is het antwoord.
Met goed zakelijk bellen meer omzet.
Tijd om eens ‘in de spiegel’ te kijken
Totaal wordt er in Nederland zo’n 57 MILJARD minuten gebeld waarvan een groot deel zakelijk. Kijk eens naar het aantal belminuten in jouw bedrijf. De uitkomst doet je versteld staan!
Maar … weet jij of er met succes gebeld wordt?
Heb jij een strategie voor:
✔ Het nabellen van leads uit online marketingactiviteiten?
✔ Het opvolgen van leads uit offline events?
✔ Leadgeneratie door koude telefonische acquisitie?
✔ Het onderzoeken van nieuwe markten door andere doelgroepen te bellen?
✔ Het actief opvolgen van offertes?
✔ Belprotocollen voor telefonist(e), customer service en binnendienst?
✔ Het voorkomen van en omgaan met bel-angst?
Doe de beltest.
Wil je een indicatie hebben van hoe goed er in jouw bedrijf zakelijk gebeld wordt? Doe dan de beltest en download het gratis e-book 'Met goed bellen meer omzet'.
Hulp nodig om goed zakelijk te bellen?
Ik help je graag!
Met training, coaching en advies, zorg ik ervoor dat goed bellen in jouw onderneming omarmd wordt als medium om nieuwe klanten te werven en je omzet te verhogen. Kijk voor meer informatie op Callstories.nl
Ik ben Janneke van Meenen
- Meer dan 20 jaar directeur van een B2B-callcenter Van Meenen Marketing Support BV
- Eigenaar van Van Meenen Callstories
- Schrijver van het boek DE COUNTDOWN, handboek voor een sterk belscript. Weg met die bel-angst. Te koop: Hier (en bij Bol en Managementboek)
Zullen we connecten op LinkedIn? https://www.linkedin.com/in/jannekevanmeenen/
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.