Hoe promoot je het beste je product of dienst?
18 augustus 2022 11:09
Als ondernemer wil je natuurlijk dat je product of dienst een groot succes is op de markt. Je wilt dat mensen geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt en dat ze ook voor jou kiezen in plaats van de concurrent. Voor je producten of diensten te verkopen moet je wel wat moeite doen, alleen de zon schijnt voor niets. Dat betekent dat je dus je product of dienst moet gaan promoten. Hoe kun je dit het beste doen? Je leest het hier!
Wat is promotie?
Mocht je nog niet helemaal op de hoogte zijn wat promotie nou daadwerkelijk inhoudt, leggen we dit graag nog even voor je uit. Promotie is het onder de aandacht brengen van een nieuw of al bestaand product of dienst. Promotie wordt gedaan zodat we potentiële klanten positief kunnen beïnvloeden over onze producten of diensten. Je kunt gaan promoten doormiddel van radiospot, social media reclame, televisiecommercials, internet en ga zo maar door.
5 tips
Hierboven staan al een paar opties waarvoor je zou kunnen gaan om te promoten, maar met die informatie kom je nog niet zo ver. Je moet weten hoe je de mensen het beste kunt benaderen en met welke informatie etc. Hieronder hebben wij 6 tips op een rijtje gezet.
Beeldmateriaal
Beeldmateriaal is erg belangrijk wanneer je bijvoorbeeld voor social media marketing hebt gekozen. Als je alleen maar verteld over hoe goed die airfryer wel is die je aanbiedt, gaan niet veel mensen daadwerkelijk geïnteresseerd zijn. Mensen zien graag wat ze kopen, gebruik dus goed beeldmateriaal zoals foto’s van het product, eindresultaten na het gebruik van het product etc.
Ben enthousiast
Als je iets gaat verkopen moet je de klant wel overtuigen dat jij er ook 100% achter staat wat je verkoopt. Het is dus van belang dat je met genoeg enthousiasme verteld over het product, dit laat een positieve indruk en vibe achter bij de klant.
USP
Een Unique Selling Point is een begrip in de marketingwereld waarmee wordt aangeduid wat nou zo uniek is aan het product dat je verkoopt. Jij moet de klant overtuigen waarom zij de dienst of het product bij jou moeten afnemen en niet bij de concurrent.
Geef voorbeelden
Mensen vinden het fijn om meer inzicht te krijgen bij het product wat ze kopen, neem als voorbeeld een AppleWatch. Men ziet graag wat het product kan doen. Laat iemand rond rennen met de AppleWatch om en laat daarna de hartslag zien, zo ziet men dat de AppleWatch als voorbeeld de hartslag kan opmeten.
Blog
Je zou kunnen beginnen met het schrijven over je product of dienst. Zo weten mensen waar ze mee hebben voordat ze daadwerkelijk de aankoop doen. Je zou ook over je producten of diensten een review blog kunnen laten maken door een bekende review website. Dan kan men zien wat je te bieden hebt en wat de rest van je producten vinden.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.