Hoe je als mkb-organisatie je werknemers voorbereidt op een zorgeloze toekomst.

7 juli 2020 11:44

Hoe je als mkb-organisatie je werknemers voorbereidt op een zorgeloze toekomst.

Sinds maart is de voorspelbaarheid van de toekomst volledig weggevallen. De vraag is hoe overleef je en zorg je dat je als organisatie overeind blijft.

Eigenaar Songul Kinran: “Bij angst voor het onbekende komt survivalgedrag kijken; ‘freeze, flight en fight’. Zoals jij nu als ondernemer reageert, heeft een sterke weerspiegeling op jouw organisatie en medewerkers. Wil je overleven, hanteer dan een gepaste fight strategie en help jouw medewerkers ook vanuit deze strategie in beweging te komen.

Wellicht herken je dat medewerkers vooral in de freeze en flight strategie zitten t.a.v. hun werk. Ze hopen dat de coronacrisis snel overwaait en dat hun baan niet hierdoor geraakt wordt. Ik noem deze strategie ook wel een ‘hoop’ loopbaan, sterk getriggerd door het gevoel van verlies van grip.

Werkzekerheid i.p.v. baanzekerheid

Help je werknemers aan een ijzersterke mindset om in de lead te zijn en doorlopend te werken aan hun werkzekerheid. Deze biedt namelijk houvast en is gericht op het continu bieden van toegevoegde waarde op de arbeidsmarkt. Ongeacht wat er ook gebeurt en los van de vraag of jij als organisatie deze medewerkers wel of niet kunt behouden. En… wees gerust; een gewaardeerde medewerker zal zich altijd loyaal blijven opstellen.

Meer weten?

Als meer grip en zorgeloosheid belangrijk is voor je medewerkers, wijs ze dan op deze link www.esenzz.nl/onlinetraining

Wil je als organisatie meer weten over mijn duurzaam en hoogstaand loopbaanprogramma op maat, vraag direct een gesprek aan via www.esenzz.nl/gesprek «

Esenzz Coaching & Training Hoofdstraat 12, 6994 AE De Steeg Telefoon 06 - 14 49 13 28 E-mail songul@esenzz.nl www.esenzz.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.