Hoe gaat u als werkgever om met uw werkstress?
25 november 2024 14:50
Bij het woord werkstress denkt u vast eerst aan uw medewerkers. Maar hoe zit het met de werkstress die u zelf ervaart als werkgever? Heeft u bijvoorbeeld te maken met financiële onzekerheid of een verstoorde werkprivé-balans door hoge werkdruk? Of heeft u een medewerker die zich ziekmeldt door een conflict? Het doorbetalen van loon en het vinden van vervanging kunnen extra druk met zich meebrengen. Hoe gaat u als werkgever hiermee om?
Uw welzijn als werkgever is belangrijk
Als werkgever is het net zo belangrijk om voor uw eigen welzijn te zorgen als voor dat van uw werknemers. U verbetert hiermee niet alleen uw gezondheid en welzijn, u geeft hiermee ook een positief voorbeeld. Wist u overigens dat één op de vier verzuimdagen wordt veroorzaakt door stressklachten? Dit wilt u natuurlijk voorkomen, zowel voor uw medewerkers als voor uzelf.
Zo pakt u het aan
Wilt u werken aan een gezonde balans tussen wat u stress en energie geeft rond uw werk? Dan helpt ArboNed u graag op een manier die het best bij u past:
-
Gezond Ondernemen podcast: luister naar onze podcast waarin Ronald Klee, arbeids- en organisatiedeskundige, vertelt hoe u werkstress bij uzelf en uw medewerkers vroegtijdig kunt herkennen en aanpakken.
- Hoe gaat u om met zorgen over uw bedrijf: Als werkgever kunt u zich zorgen maken over zaken zoals financiën, personeelstekorten of arbeidsconflicten. Wij geven u praktische tips en laten zien welke hulp u kunt inschakelen om deze kwesties aan te pakken.
- Leren omgaan met stress: Heeft u last van werkstress? Neem dit serieus en zoek hulp bij een bedrijfspsycholoog van ArboNed. Zij bekijken hoe deze klachten uw werk beïnvloeden en coachen u een betere balans te vinden. Wilt u hiervan gebruikmaken? Neem dan contact op met uw vaste contactpersoon.
Wilt u meer weten? Kijk dan op de website van ArboNed.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.