Het ‘wow’ gevoel van een luxe notitieboek, 100 procent op maat

21 juli 2022 13:21

Het ‘wow’ gevoel van een luxe notitieboek, 100 procent op maat

Wie schrijft die blijft, is een gevleugelde uitspraak. Schrijven kan digitaal - typen -  maar er gaat niets boven een fysiek product waarin met de hand geschreven kan worden. Dé trend op het gebied van luxe zakelijke notitieblokken is custom made. Wie watertandt er nu niet bij een op maat gemaakt luxe exemplaar?  

Notitieboekjes zijn uitermate geschikt om snelle aantekeningen, to-do-lijstjes, schetsen en notulen van vergaderingen te maken. Het is heerlijk om de pen ter hand te nemen en een luxueus , perfect afgewerkt product open te slaan, zoals de vermaarde Moleskine en Castelli-notitieboeken.

Deze A- merk producten van Italiaanse makelij verkeren in goed gezelschap van duurzame notitieboeken. Laatstgenoemde komen steeds meer in zwang. Bijvoorbeeld de eco-notitieboeken met bladen gemaakt van appelschillen (Appeel boekjes) of boekjes met een kaft van gerecycled leer.  Notitieboeken zijn in vele soorten en maten verkrijgbaar. Ook zijn er volop mogelijkheden om ze helemaal naar je eigen wensen te laten maken. Voor velen het summum: een totaal op maat gemaakt notitieboek. De keuze in zakelijke notitieboeken is reuze.

Welke opties zijn er voor een op maat gemaakt notitieboek?

  1. met of zonder: leeslint (eventueel voorzien van bedel met logo), penlus, sluitelastiek, of visitekaarthouder?
  2. welk soort kaft: hardcover of softcover?
  3. welke maat: het meest bestelde A5 of toch een grotere of kleinere maat?
  4. met of zonder bedrukking van het kaft en/of de binnenkant?

Veel werknemers en klanten doe je het grootste plezier met het geven van een uniek notitieboekje als relatiegeschenk. Laat je notitieboekjes bedrukken, dan creëer je daarmee geheid het wow-gevoel bij hen. Een bedrijfsnaam en/of logo op de kaft gedrukt is een meerwaarde, maar door de naam van de relatie of werknemer erop te vermelden geef je echt een persoonlijke touch aan het geschenk. Het leidt geen twijfel dat zo’n optimaal gepersonaliseerd cadeau enthousiast wordt ontvangen en zeer wordt gewaardeerd. 

Keus uit bedrukkingstechnieken:

- Blinddruk (ook wel preegdruk genoemd). Dit is een druktechniek waarbij geen inkt wordt gebruikt. Op een drukplaat wordt een reliëf aangebracht dat vervolgens op papier wordt gedrukt waardoor er in het papier ook een reliëf ontstaat.
-Foliedruk. Om een glimmend laagje aan te brengen, voor bijvoorbeeld een luxe uitstraling, wordt van foliedruk gebruikt gemaakt. Onder druk en warmte wordt de folie aangebracht.
- Full colour. Met gebruikmaking van vier kleuren is het mogelijk een notitieblok van alle mogelijke tinten te bedrukken.
-Tampondruk. Tampondruk is een indirecte vorm van drukken. In een vlakke plaat worden verdiepingen gemaakt, die gevuld worden met inkt. De inkt in de verdiepingen wordt vervolgens opgenomen door een stempel van siliconenrubber en aangebracht op het voorwerp.
- Digitaaldruk. Zoals de naam al zegt omvat digitaaldruk het digitaal printen van een bestand.

Wil je klanten of relaties echt verwennen, kies dan voor notitieboeken van Moleskine bedrukken.  Deze meest gewaardeerde notitieboeken in de markt herken je aan de afgeronde hoeken, het sluitelastiek in een bijpassende kleur, het leeslint en een banderol (papieren wikkel eromheen). Je kunt ze personaliseren door voor een eigen banderol te kiezen, het spiegel- of  titelblad te bedrukken of er een insert, een stevige kaart - naar wens bedrukt - in te steken. Helemaal bijzonder maak je de Moleskine door iemands naam op het kaft te laten drukken. Het resultaat is een populair en exclusief relatiegeschenk dat veelvuldig gebruikt zal worden en een positieve bijdrage levert aan het bedrijfsimago.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.