Het succes van een regionaal familiebedrijf in keukens, badkamers en tegels
14 februari 2023 13:15
Wie in Leeuwarden en omstreken een badkamer of keuken wil kopen, stuit al snel op Bakker Postma. Met zijn indrukwekkende pand aan de Balthasar Bekkerwei 108 is dit bedrijf vrijwel niet over het hoofd te zien. Hierdoor is het een waar begrip in de omgeving geworden.
Familiebedrijf met meer dan 50 jaar ervaring
Bakker Postma is een waar familiebedrijf. Sinds de oprichting in 1967 wordt het gerund door de familie Postma, met Edwin Postma en Peter Keizer als huidige eigenaars. In de afgelopen jaren is het bedrijf van generatie op generatie doorgegeven om zo ook de kennis binnen de familie te bewaren.
Het bedrijf specialiseert zich in badkamers en keukens, plus alles wat daarbij komt kijken. Ook wellness-producten als jacuzzi’s en stoomcabines vallen hieronder. Voor wand- en vloertegels kunnen klanten eveneens bij Bakker Postma terecht. Zo geeft het bedrijf niet alleen keukens of badkamers, maar bijvoorbeeld ook woonkamers of hallen een make-over.
De grootste showroom van Noord-Nederland
Dé trots van het bedrijf is de lokale showroom te Leeuwarden. Met maar liefst 5500 m2, verdeeld over twee verdiepingen, is dit de grootste showroom van Noord-Nederland op het gebied van badkamers, keukens en tegels. Hier kunnen klanten ter plekke inspiratie opdoen voor hun gehele woning.
Met 50 showroomkeukens en 25 badkamers kunnen klanten de verschillende beschikbare stijlen ervaren zoals ze echt zijn. Hierdoor hoeven zij niet af te gaan op online afbeeldingen en omschrijvingen, maar kunnen zij in het echt zien hoe glanzend of juist mat materialen zijn. Daarbij kan een medewerker hen adviseren over het gebruik van opbergmogelijkheden en apparatuur. Door de jarenlange ervaring is inmiddels geen een interieurvraagstuk nog te gek.
Van aankoop tot installatie
Indien gewenst begeleidt Bakker Postma klanten bij het gehele proces, van de aankoop tot de daadwerkelijke montage van hun badkamer of keuken. Omdat het bedrijf in-house specialisten in dienst heeft, kunnen zij hun keukens of badkamers ter plekke laten ontwerpen. Na aankoop komen de monteurs, onderdeel van het eigen installatieteam binnen het bedrijf, ze dan persoonlijk installeren.
Juist omdat de vakmensen van het bedrijf bij iedere stap van het proces betrokken zijn, kunnen klanten altijd rekenen op persoonlijke service. Hierdoor wordt bovendien de kans op slechte ervaringen met freelancers uitgesloten, want binnen dit familiebedrijf zijn alle werknemers met elkaar bekend. Het is een vertrouwde omgeving waar altijd wordt gestreefd naar het in ere houden van de goede naam.
Meerwaarde voor klanten realiseren
Zoals gezegd kunnen klanten bij het bedrijf niet alleen terecht voor keukens, badkamers of tegels, maar deze kunnen zij ook laten installeren door de in-house professionals. Door deze volledige service op één plek streeft het familiebedrijf naar een meerwaarde voor klanten op het gebied van:
- Advies over een nieuwe keuken, tegels of badkamer
- Een ontwerp op maat
- Mogelijkheden voor ieder budget
- Volledige montage, inclusief aansluiting van alle apparatuur, sanitair en leidingwerk
- Schone oplevering na afloop van het proces
6 beloftes als kernwaarden
Bakker Postma doet al zijn klanten 6 beloftes. Hiermee willen zij transparant communiceren welke kernwaarden zij hanteren en welke wensen en belangen zij kunnen behartigen. Deze beloftes komen neer op het volgende:
- De belofte om de tijd te nemen en te luisteren naar de wensen van de klant
- De belofte om te inspireren en gedegen advies te geven
- De belofte om kwaliteit te leveren tegen een eerlijke prijs
- De belofte om geen aanbetaling te vragen en afspraken na te leven
- De belofte om alleen met de beste materialen en de vakkundigste monteurs te werken
- De belofte om ook ná plaatsing voor de klant klaar te staan bij vragen
Bakker Postma: op naar de komende jaren
Al meer dan 50 jaar staat Bakker Postma klanten, die op zoek zijn naar een keuken of nieuwe badkamer in Friesland, op professionele wijze bij. Dat deze formule succesvol is, is in al deze jaren wel gebleken. Tussen de snelveranderende wereld en toenemende concurrentie kijken we uit naar een nieuwe mijlpaal van de eeuw.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.