Het belang van reclame voor je onderneming
16 april 2018 09:41
Val op en versla de concurrentie
Natuurlijk ben jij de beste in wat je doet. Maar wat als alleen jij dat weet? Dan blijven de klanten weg. Het is dus belangrijk om jezelf in de kijker te spelen en te laten weten waarom klanten bij jou het beste af zijn. Is het je expertise, je concurrerende prijs of een combinatie daarvan? Durf te laten weten waarom klanten bij jou moeten aankloppen.
Niet alleen online zichtbaar
Natuurlijk heb je een mooie website. Ook post je regelmatig updates op LinkedIn en Facebook. Goed voor je zichtbaarheid, maar het kost je een hoop tijd. Natuurlijk kun je iemand aannemen om je social media accounts te beheren, maar dit is kostbaar. Bovendien zit er ook een risico aan het gebruik van sociale media. Een misser kan zorgen voor flinke imagoschade waar een bedrijf lange tijd mee verbonden zal blijven. Eens online altijd online. In het geval van een minder geslaagde campagne soms niet zo handig.
Offline reclame maken loont
De beste manier om klanten te bereiken, is met een gecombineerde online- en offlinecampagne. Soms is een offlinecampagne zelfs te verkiezen boven online. In het geval van een evenement bijvoorbeeld. Op een beurs zet je liever een mooie online roll-up ontwerpen en drukken neer dan een geopende laptop waarop je site staat. De banners zijn al jaren erg populair. Logisch, want ze zijn makkelijk mee te nemen, staan binnen een minuut en ze zorgen voor een professionele uitstraling.
Gadgets frissen het geheugen op
Ook een pen die je ter plekke uitdeelt of een ander gadget zorgt ervoor dat je langer de aandacht van de klant vasthoudt dan via een berichtje dat ten onder dreigt te gaan in de dagelijkse stroom berichten op internet.
Online drukken voor offline campagnes
Snel een offline campagne lanceren? Dat kan door in zee te gaan met een goede drukker. Reclameland is een voorbeeld van een bedrijf dat in staat is om offline campagnes aan te passen aan online marketing. En dat er zeker nog toekomst zit in offline marketing bewijst het aantal bestellingen voor bijvoorbeeld flyers. Het afgelopen jaar werden er maar liefst 50.0000 gedrukt.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.