Het belang van een visitekaartje
16 februari 2018 12:20
In dit online tijdperk lijkt een visitekaartje soms wel overbodig. Maar niet is minder waar. Juist bij persoonlijke, lokale contacten is het belangrijk om een blijvende indruk achter te laten. En dat doe je met een visitekaartje. Het maakt niet uit waar je zaken doet, een visitekaartje is een echte must. Of je nou in het buitenland bent of in gewoon in Nederland. Het visitekaartje is het eerste waar een potentiële klant mee in aanraking komt.
Eerste indruk moet goed zijn
Goed netwerken draait allemaal om het opdoen van persoonlijke contacten, het liefst face-to-face. Iemand aan het einde van een gesprek een fysiek object geven, simpel en klein als een visitekaartje, maakt een verrassende indruk. En die zorgt voor een blijvende herinnering, waar jij later weer profijt van kunt hebben.
Dit staat er op jouw visitekaartje
Allereerst is het vanzelfsprekend dat een visitekaartje je naam en telefoonnummer bevat. Daarnaast zijn ook de volgende gegevens van belang:
- Het logo van je bedrijf (als herkenningspunt)
- Je functie in het bedrijf
- Je adres en woonplaats
- Email adres(sen)
- Sociale media (Vaak is Facebook of LinkedIn voor bedrijven nog belangrijker dan de website)
- Website van je bedrijf
Persoonlijk en effectief
Ook al is onze wereld aan het digitaliseren, visitekaartjes blijven een belangrijk communicatief middel. Ze zijn een ideaal communicatiemiddel. Op visitekaartjes staan compact alle gegevens die jij wilt geven aan en ontvangen van de klant. Waar wacht je nog op? Laat snel jouw visitekaartjes drukken!
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.