Helpt YouTube bij het vinden van personeel?

20 september 2022 14:29

Helpt YouTube bij het vinden van personeel?

Maak het verschil op een overspannen arbeidsmarkt!

Als bemiddelingsbureau in technisch professionals moet je onderscheidend werken om gezien te worden. Hoe doe je dat?

Nu de arbeidsmarkt erg overspannen is, moeten werkgevers alle zeilen bijzetten om goed personeel te vinden. “Je moet je aanpassen aan de marktomstandigheden”; zegt André Drenth, eigenaar van ProStruct. Bij hoog of laagconjunctuur heb je een uitdaging. Creativiteit in het zoeken naar geschikt personeel is een must! Wanneer je een duidelijk en wervend profiel van de vacature hebt opgesteld, kun je deze via diverse wegen onder de aandacht brengen. Een vacature film blijkt een aanvullend en doeltreffend medium in de zoektocht naar een nieuwe collega!

Werkgevers zien de kracht van een vacature film over het hoofd. Zeker om millennials te bereiken kan video een krachtige tool zijn. In de praktijk is gebleken dat informatie en emotie met beeld beter over te brengen is dan in een verteld of geschreven verhaal. Door het ‘show don’t tell’-principe worden veel meer gebieden in de hersen geactiveerd dan bij niet beeldende taal. De potentie van het werven van klanten op deze creatieve manier is enorm, echter wordt dit niet altijd serieus genomen.

Ga aan de slag met je kanaal zodat je niet alleen toekomstige werknemers aan je weet te binden maar ook potentiële klanten. Hierbij is het belangrijk om te bedenken wat je als bedrijf graag uit wil stralen. Vind je het lastig om tot sterke concepten te komen? Twijfel dan niet om een videostrateeg in te schakelen. Zij helpen je verder om je doelen te vertalen naar creatieve videoconcepten.

ProStruct is zich bewust van dit krachtige medium. Zij filmen op de werklocatie en geven een beeld van de werkplek, werkzaamheden en collega’s waarmee de nieuwe medewerker te maken krijgt. In overleg met de klant schrijven zij de filmtekst en maken een storyboard. Samen met een professionele cameraman/regisseur komen ze een ½ dag filmen op locatie. “Ik doe zelf de voice-over en presentatie. Ik neem ook een interview af met een medewerker die verteld over het bedrijf en zijn of haar belevingen van de functie en organisatie” vult André aan.

Twee succesvolle voorbeelden van vacaturefilms zijn;

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.