‘Help, hoe organiseer ik een event?!’
25 januari 2024 10:09
Hierbij wil ik graag de aandacht vestigen op de podcastserie ‘Help, hoe organiseer ik een event?!’.
In deze podcast gaan we in op wat er allemaal komt kijken bij het organiseren van een zakelijk evenement en wat er allemaal mis kan gaan. We nemen je mee in het doolhof dat eventorganisatie heet.
We gaan in op een aantal veel voorkomende fouten en hoe je die kunt voorkomen. Want hoe ingewikkeld het wellicht lijkt, als je de juiste mensen met goede kennis en ervaring om je heen hebt, komt het echt wel goed.
Zo gaan we het hebben over het vinden van de juiste locaties voor een vergadering, conferentie of andere bijeenkomst in binnen- en buitenland en hoe belangrijk een goede voorbereiding in de vorm van een briefing daarvoor is.
Daarnaast richten we ons op wat er verder allemaal komt kijken bij het organiseren van een evenement: van het vinden van de juiste sprekers, cateraar en techniek, tot het verzorgen van de deelnemersregistratie en het sociale programma. En vooral: hoe zorg je ervoor dat je event op rolletjes verloopt zodat je zelf niet strak van de zenuwen op je event staat.
Hoe doen we dat? We worden aan de hand genomen door Eric Oosterom van Oosterom Events. Eric heeft 30 jaar ervaring in de reis- en evenementen-branche, waarvan 15 jaar bij American Express, maar ook bij WYSE Travel Confederation, Schiphol Travel en Partners & SAM!. In februari 2021 is hij gestart met Oosterom Events en heeft hij alle ervaring van de afgelopen 30 jaar daarin meegenomen.
Zo heeft hij zich aangesloten bij HelmsBriscoe, de grootste ‘venue finding agency’ ter wereld, bestaande uit meer dan 1.400 zelfstandig ondernemers in ruim 60 landen. Samen richten zij zich op het scouten van de juiste locaties voor vergaderingen en andere bijeenkomsten in binnen- en buitenland, doen ze de hele onderhandeling daarvoor en zorgen ze voor een gedegen overeenkomst tussen de gekozen locatie en de opdrachtgever. En dat kost de opdrachtgever niks extra, omdat HelmsBriscoe wordt gecompenseerd door de gekozen locatie, zonder dat deze de prijzen voor de opdrachtgever heeft verhoogd.
In de twee podcastafleveringen belichten we onderwerpen als locatiescouting, A-tot-Z event planning en de zgn. ‘DMC diensten’ voor groepen uit binnen- en buitenland. We gaan in op de do’s en don’ts van event planning en waarom je dit het beste kunt uitbesteden, hoewel je nu wellicht denkt dat dit duurder is. De podcast wordt gehost door Marianne Heemskerk van Spraakmakend Marianne.
Wil je meer weten? Luister naar de podcastaflevering ‘Help, hoe vind ik de juiste locatie voor mijn event?!’ via Spotify.
En daarnaast is dan ook nog de aflevering over eventplanning en DMC-services te beluisteren.
Websites: www.oosteromevents.com / www.helmsbriscoe.com/associates/eoosterom
E-mail: eric@oosteromevents.com / eoosterom@helmsbriscoe.com
Telefoon: 06-18 60 64 24
LinkedIn: www.linkedin.com/in/eric-oosterom-oosteromevents
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.