GSMWEB groeit, óók in mogelijkheden voor de klant

14 april 2018 11:06

GSMWEB groeit, óók in mogelijkheden voor de klant

Nederlands grootste onafhankelijke mobiele prijsvechter blijft groeien. Salesmanager Dennis Luikel legt uit hoe vasthouden aan de hoogste service kwaliteit, de scherpste tarieven en tegelijkertijd alert inspelen op marktontwikkelingen GSMWEB aan haar grote, groeiende en loyale ‘customer base’ helpt.

"Goede bereikbaarheid kan heel goedkoop zijn"

De klant profiteert van de klantvriendelijke service die GSMWEB, evenals haar naam, in hoofdletters schrijft. “Prijs en service moeten steeds en in combinatie met elkaar van topniveau zijn”, zegt Dennis Luikel, die die bedrijfsambitie ook uitstraalt. “Als ik wakker word gaat mijn e-mail zo ongeveer tegelijk met mijn ogen open”, zegt hij glimlachend. Last van files naar zijn werk heeft hij niet want handsfree belegt Luikel zijn eerste besprekingen al, als hij nog in de rij over het asfalt van de A4 naar het Amsterdamse kantoor rijdt. En er is meer dan genoeg te bespreken, zo wordt duidelijk. “Naast het constant uitonderhandelen van deals met onze zakelijke leveranciers, zoals T-Mobile, Vodafone, Tele 2, Telfort, KPN en alle andere providers die Nederland kent, blijven we ook waakzaam op ons service peil.” Die service mag wel spreekwoordelijk worden genoemd en is gebaseerd op de nuchtere filosofie dat je de klant altijd wilt bieden waar je zelf ook naar verlangt: snel en laagdrempelig een eigen contactpersoon aan de lijn krijgen die met je meedenkt en je snel aan een scherp geprijsd abonnement op maat helpt.

Die ‘foto’ krijgt nog veel meer profiel als je daar het fotonegatief naast houdt. Luikel is ervaringsdeskundige omdat hij continu in contact staat met de Nederlandse telefonie providers. “Hoe groter de dienstverlener hoe meer de dienstverlening rammelt. Iedereen kent wel de ergernis over ellenlange wachttijden en irritante meerkeuzemenu’s waarvan je er soms meerdere moet doorlopen om eindelijk iemand aan de telefoon te krijgen. Je bent al snel een half uur verder met een vervelend muziekje als achtergrond.” Om aan het eind van die lange rit een steeds weer andere medewerker aan de lijn te krijgen. “Daar stellen wij een persoonlijke en goed bereikbare accountmanager tegenover die gewoon een van onze 020-nummers opneemt en die de klant kent en daarom ook goed kan adviseren.”

Voordelen vinden de portemonnee van de klant

Dat advies staat in het teken van het scannen van de concrete klantbehoefte. Want je kunt je klant nog zo goed kennen, zijn wensen kunnen veranderen. Een vaste constante is en blijft voor GSMWEB de prijs, die moet de scherpste van Nederland zijn. Hoe combineer je dat gegeven met de hoogwaardige persoonlijke service die klanten geboden krijgen? “Dat is hard werken”, grijnst Luikel. “Het komt erop neer dat ik dag in dag uit met mijn collega’s aan het werk ben om goede deals uit te onderhandelen met providers. Als onze groei al gebaseerd zou zijn op een geheim, dan is dat waarschijnlijk dat wij onze klanten heel veel gunnen. Waarmee ik er concreet op doel dat elk voordeel dat wij uitonderhandelen voor het grootste deel in de portemonnee van onze klant terechtkomt. En dat kunnen wij weer doen omdat we inmiddels een enorme en groeiende groep klanten in zowel de particuliere als de zakelijke markt bedienen. Bovendien geven wij providers ook de feedback van onze klanten terug. Wat willen zij? Het antwoord op die vraag moet leidend zijn voor de diensten en producten die je ontwikkelt. In onze contacten met providers zijn we wat dat betreft dus de advocaat van onze klanten.” De groei wordt door de genoemde factoren verklaard, maar daar kan er nog één aan toegevoegd worden: GSMWEB ontzorgt. “Dat heeft met de brede mogelijkheden te maken die we bieden. Klanten kunnen ook verzekeringen afsluiten tegen verlies, diefstal en beschadiging van hun telefoon.” Die servicetak is in een aparte afdeling ondergebracht die Luikel ook onder zijn hoede heeft. Hij is er al in geslaagd om de aangeboden telefoonverzekeringen over te zetten naar een andere verzekeraar, waardoor aan klanten een nog betere propositie kan worden gedaan.

“Als onze groei al gebaseerd zou zijn op een geheim, dan is dat waarschijnlijk dat wij onze klanten heel veel gunnen”

Een kans voor zzp-ondernemers

Overigens profiteren niet alleen klanten van het loyale partnerschap van GSMWEB, want dat geeft ook ondersteuning aan marketingcampagnes over relevante nieuwe diensten en producten van providers. “We zetten banners op internet, vullen de Lcd-schermen die op A-locaties staan en helpen zo om interessante innovaties onder de aandacht van het publiek te brengen.” Daarmee is naast de pijlers topservice, topprijs en ontzorging ook een vierde genoemd: de relevante ontwikkelingen in de telefonie die GSMWEB nauwgezet volgt. “Wat verder gaat dan alleen mobiel”, zegt Luikel. “Momenteel zijn wij aan het onderzoeken of en hoe we vast bellen gaan uitrollen, maar we bieden het straks alleen aan als we ook dáár de goedkoopste van Nederland in kunnen zijn.”

Tot slot gaat Luikel nog in op iets wat voor 80 procent van zijn zakelijke klanten, de zzp-ondernemers, interessant is om te weten. “Zij kunnen nog meer profiteren van de btw-aftrek van hun zakelijke abonnement dan ze wellicht denken. Het is voor zzp’ers met een KvK-nummer wettelijk namelijk toegestaan om 1 tot 5 mobiele aansluitingen op hun naam te hebben. Daarvan kunnen ze profiteren door bijvoorbeeld ook voor hun vrouw en kinderen een aansluiting te regelen. Als ze dat bovendien via ons doen, profiteren ze ook nog eens van de goedkoopste deal. Goede bereikbaarheid kan echt heel goedkoop zijn.” «

www.gsmweb.nl

Tekst: Baart Koster / Fotografie: Marco Magielse

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.