Gouden tips om te scoren met contentmarketing
1 juni 2022 16:10
Wil je aan de slag met contentmarketing? Slim, want het is een van de beste manieren om potentiële klanten te bereiken, te converteren en aan je te binden. Met content maak je impact, speel je in op de informatiebehoefte van je bezoekers en werk je aan je online vindbaarheid. We geven vijf gouden contentmarketing tips om het maximale uit je website te halen.
1. Pakkende titels en een logische structuur
Of je nu een landingspagina, productpagina of blogartikel schrijft; bij alle vormen van content geldt dat ongestructureerde content afschrikt. Bezoekers zijn efficiënt ingesteld en gaan vaak heel doelgericht op zoek naar informatie. Deel daarom je tekst op in alinea’s, witregels en schrijf tussenkoppen. Vergeet ook niet je pagina of artikel te voorzien van een titel. Bij blogs mag deze zeker pakkend en nieuwsgierig makend zijn. Verklap nét genoeg, maar voorkom clickbait. Als de content op je website sterk afwijkt van de verwachting van de bezoeker, is de kans groot dat deze niet lang op je site blijft hangen.
2. Zorg voor kwalitatief beeldmateriaal
Voeg kwalitatief beeldmateriaal, zoals afbeeldingen, video’s en infographics toe om je content nóg meer kracht bij te zetten. De tekst geeft een extra dimensie aan de beelden, en de beelden zorgen weer voor een duidelijk verhaal en sterke merkpositionering. Het maakt je content visueel aantrekkelijker. Niemand houdt ervan om zich door een flinke muur van tekst te werken.
3. Een persoonlijke en unieke tone of voice kiezen
Het uitgangspunt van contentmarketing is dat je weet voor wie je schrijft. Dit heeft namelijk veel invloed op wat en hoe je schrijft; de tone of voice. Daarnaast heeft de branche waarin jouw bedrijf actief is ook invloed op de tone of voice. In een zakelijke, serieuze en feitelijke omgeving is het gebruikelijker dat je de lezer aanspreekt met ‘u’ of ‘uw’. Kan een grapje tussendoor en is de persoonlijkheid van je merk enthousiast en jong? Dan is een informelere aanspreekvorm met ‘je’ en ‘jouw’ een geschiktere keuze.
Kopieer echter niet de tone of voice van je doelgroep. Dit komt vaak niet oprecht of authentiek over. Kies een tone of voice dat goed bij de persoonlijkheid van jouw bedrijf of merk past. Blijf altijd bij jezelf!
4. Voeg waarde toe voor je bezoekers
Sterke content is content die waarde toevoegt voor de doelgroep. Een verhaal vertellen dat authentiek en eerlijk is. Waarde kun je op verschillende manieren creëren. Bijvoorbeeld door pijnpunten te erkennen en hier een passende oplossing voor te bieden of door antwoord te geven op veelgestelde vragen. De kans op conversie neemt hierdoor zeker toe.
5. SEO-optimaliseer je content
Om meer uit je website te halen, is het aan te raden om je content te optimaliseren. Je pagina’s worden hierdoor beter vindbaar binnen Google. Maak een zoekwoordanalyse en verwerk deze woorden op een natuurlijke wijze in de titel, meta tags, tussenkoppen en in de lopende tekst. Er zijn echter nog veel meer SEO technieken die je wilt toepassen in je content. Meer weten? Lees dan ons E-book. Hier leggen we je alle kneepjes van het vak haarfijn uit.
Alles begint met een sterke strategie
Impact maken met jouw content? Dat begint met een goede strategie en een realistische planning. Neem de tijd om goed onderzoek te doen naar je doelgroep, zoekwoorden en tone of voice. Begin met schrijven, optimaliseer waar nodig en vergeet niet om je voortgang te meten.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.