De gouden regels voor influencer marketing

27 november 2017 09:12

De gouden regels voor influencer marketing

Dat influencer marketing steeds belangrijker wordt in de marketingmix is allang geen geheim meer. Veel bedrijven experimenteren met invloed uitoefenen via bloggers, vloggers, YouTubers, Instagrammers, Snapchatters of Twitteraars. Maar volgens Rocco Stallvord, pionier op het gebied van influencer marketing is de experimenteerfase inmiddels voorbij en wordt het tijd voor een volgende stap.

In zijn boek #SPON legt hij aan de hand van zijn jarenlange praktijkervaring als influencer marketeer met gouden regels uit hoe die volgende stap in influencer marketing door bedrijven succesvol gezet kan worden.

Op dit moment experimenteren bijna alle branches met influencer marketing. Van een uitvaartverzekeraar tot aan een producent van gehoorapparaten en van kapsalon tot camping. Alleen al op Instagram wordt er dit jaar wereldwijd ruim 1 miljard euro uitgegeven aan gesponsorde postings. Als bedrijven hun concurrenten willen voor blijven dan is tijd voor een lange termijnvisie over wat je met influencers gaat doen, dat vindt marketeer Rocco Stallvord. "Op zo'n beetje elke marketingafdeling gaat het tegenwoordig over influencers. Terecht, want ze kunnen veel voor je merk betekenen. Alleen heb je dan wel een gedegen lange termijn strategie nodig. Dit boek helpt je daarbij."

Gouden regels

#SPON helpt marketeers om geloofwaardig en duurzaam samen te werken met influencers. Naast tips over budgetten, verschil in netwerken, het onderscheid in influencers, creatieve mogelijkheden en langetermijndenken geeft #SPON aan de hand van quotes van zowel influencers als bedrijven tips over hoe je als bedrijf je eigen influencer strategie bepaalt. Zo sprak de schrijver met top influencer Serena Verbon en fotograaf en instagrammer Eelco Roos. Daarnaast komen in #SPON ook marketing directors van merken als Huawei, managing directors van verschillende bureaus en initiatiefnemers van The Best Social Awards en de Reclamecode Social Media aan bod.

Spraakmakende content Stallvord is geen onbekende in marketing land, als marketeer stond hij in 2009 samen met mede-oprichter Arjan van de Steeg aan de wieg van het allereerste influencer marketing bureau van Nederland: ‘We are First’. Jaren daarvoor, introduceerde hij al de term seeding voor het via blogs verspreiden van spraakmakende content.

Meer verkoopinformatie #SPON is in gelimiteerde oplage verkrijgbaar voor 19,95 via http://wearefirst.nl/spon/

Over de schrijver

Rocco Stallvord (39) is zijn carrière in 2004 begonnen bij het digitale bureau Qi. Daar introduceerde hij de term seeding voor het via blogs verspreiden van spraakmakende content. Bij het digitale bureau Pool Worldwide verfijnde hij die techniek en evolueerde het in influencer marketing. Samen met Arjan van de Steeg startte hij in 2009 het eerste influencer marketing bureau van Nederland: We are First. Daar vervult hij nu de rol van

strategy director en werkt voor merken als MediaMarkt, Philips, Interpolis en Huawei. Rocco spreekt regelmatig op events en was als jurylid betrokken bij de SpinAwards en De Beste Social Awards.

 

Over We are First

We are First is opgericht in 2009 en was het eerste 'influencer marketing bureau' van Nederland. Het is opgericht door Arjan van de Steeg en Rocco Stallvord en telt inmiddels zes werknemers. We are First werkt voor klanten als Media Markt, ABN Amro, Philips, Interpolis en Huawei en richt zich op de Nederlandse markt.

www.wearefirst.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.