Generix geeft een nieuwe impuls aan haar innovatiestrategie voor klanten

20 juni 2024 11:41

Generix geeft een nieuwe impuls aan haar innovatiestrategie voor klanten

Generix - een wereldwijd bedrijf voor bedrijfssoftware met een reeks SaaS-oplossingen voor supply chain, financiën, handel en B2B-integratie - kondigde vandaag zijn volgende innovatiefase aan, met een investering van honderd miljoen euro tot boekjaar 2028, om zijn volledige portfolio van toepassingen en technologieën opnieuw uit te vinden in het tijdperk van AI.

Generix versnelt innovatie en bereidt het bedrijf voor op zeer schaalbare toekomstige inkomstengroei. De investering is bedoeld om de manier waarop Generix ontwerpt, ontwikkelt, verkoopt, opereert en unieke waarde levert aan klanten volledig opnieuw uit te vinden met een vernieuwd portfolio van digitale applicaties en technologieën: AI-ready, volledig composable, echt open en cloud-agnostisch.

"Met onze nieuwe innovatiestrategie bouwen we aan een schitterende toekomst voor en met onze klanten over de hele wereld. Dit is de grootste investering in de geschiedenis van Generix om de manier waarop we software bouwen en waarde leveren volledig opnieuw uit te vinden, allemaal gevoed door het onbeperkte potentieel van AI", aldus Raphaël Sanchez, President & CEO van Generix Group.

Om bedrijven te helpen de AI-revolutie te omarmen, wordt er een nieuw AI Innovation Lab opgezet onder leiding van Si-Mohamed SAID, Chief Marketing & Product Officer. Het nieuwe AIlab is ontworpen om samen met klanten innovatieprojecten te stimuleren op het gebied van de meest urgente use-cases op het gebied van zakelijke beslissingen, automatisering van bedrijfsprocessen, mens-robotinteracties en duurzaamheid.

Generix ontwikkelt ook zijn Research & Development (R&D) organisatie en set-up. Er wordt een nieuw Digital Factory-team opgericht om innovatie te versnellen met een cloudtechnologieplatform van de volgende generatie dat als basis zal dienen voor het bouwen van nieuwe digitale activa tegen de snelheid van de markt. Jonathan Cyr wordt Global Head van de Digital Factory om de adoptie van innovatie te maximaliseren. Jonathan kwam in 2018 bij Generix en brengt meer dan twintig jaar ervaring in software engineering mee. Meest recent diende hij het bedrijf als Vice President van R&D in de regio Noord-Amerika. Begin jaren 2000 bouwde en leidde hij dertien jaar lang zijn eigen ERP/MRP/WMS-softwarebedrijf. C1 - Intern Na de verkoop van het bedrijf werd hij vier jaar lang CEO van een middelgroot distributiebedrijf voordat hij bij Generix kwam.

Daarnaast wordt er een nieuw Modern Applications team gevormd onder leiding van Franck Lizzi-Chardon. Franck zal zich als nieuwe Global Head of Modern Applications richten op het moderniseren van alle bestaande applicaties en het bouwen van toonaangevende modulaire SaaS-oplossingen met AI-gedreven innovaties om de waarde voor de klant in de cloud te maximaliseren. Franck was de Chief Technology Officer (CTO) van DDS, een bedrijf dat in 2023 werd overgenomen door Generix en gespecialiseerd was in transportmanagementsystemen, global sourcing & import en join-to-ship samenwerkingsplatform. Voordat hij bij DDS kwam, werkte hij vier jaar als CTO van het Smart City-project voor een dochteronderneming van EDF. Hij brengt meer dan twintig jaar ervaring in de ontwikkeling van bedrijfssoftware mee, opgedaan bij toonaangevende digitale dienstverlenende bedrijven zoals Sopra Steria en Capgemini.

Generix kondigt ook het vertrek aan van Karim Hyatt die het bedrijf verlaat. We wensen hem veel succes bij zijn volgende stappen.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.