Geluk als Business Model

13 februari 2018 14:51

Geluk als Business Model

Werkgevers leven in een spannende tijden. Het aantal vacatures is erg hoog en bedrijven hebben moeite om medewerkers aan te trekken en binnen te houden. Burn-out cijfers zijn nog nooit zo hoog geweest. De wereld is in hoog tempo aan het digitaliseren maar hoe blijf je jezelf onderscheiden? Hoe zorg je als organisatie voor een duurzaam bestaan?

Op al deze vragen zit het antwoord in de mensen, in je bedrijfscultuur. Door geluk als businessmodel in te zetten word je een magneet voor de buitenwereld, zijn je medewerkers je ambassadeurs en heb je loyale klanten.

Tijdens de exclusieve sessie van 19 maart gaan wij met elkaar kijken wat je eigen werkgeluk is, wat jouw waarden   zijn en waarom jij de dingen doet die je doet? Jenn Lim, CEO van Delivering Happiness, zal hierin haar eigen verhaal vertellen. Hoe heeft ze haar missie gevonden en waarom het inzetten van geluk als businessmodel overal in de  wereld successen behaalt. Het is een unieke kans om direct met haar in gesprek te gaan en kennis te maken met WOWmundo.

Jenn Lim is de CEO en de CHO (Chief Happiness Officer) van het Amerikaanse bedrijf Delivering Happiness. Dit heeft zij samen met Tony Hsieh (CEO Zappos.com) opgezet waarmee zij ook het boek Delivering Happiness heeft geschreven. Het boek is in 20 talen vertaald en wereldwijd zijn er 550.000 van verkocht, een bestseller! Ondertussen hebben de DH coaches in 110 landen gesproken en begeleiden zij ruim 220 bedrijven wereldwijd bij het inzetten van geluk als business model. Dit doen zij door wetenschap  te combineren met bewijzen uit de praktijk zoals het bedrijf Zappos. Dit is een online retailer die beroemd is geworden door zijn unieke cultuur en de successen die het  bedrijf behaalt sinds de oprichting. In 2009 was het bedrijf bij de verkoop aan Amazon.com $1,2 miljard waard en ondertussen heeft het een waarde van $2 miljard.

Conchita López Vega (Oprichtster WOWmundo) heeft ruime ervaring met het verhogen van werkgeluk binnen ABN AMRO. Zij heeft met haar aanpak bewezen een groot impact te maken op de cultuur. Zij behaalde binnen een jaar een 9.6 score op medewerker tevredenheid! Het hoogste cijfer ooit binnen de IT organisatie! Binnen de zakelijke dienstverlening verlaagde binnen het jaar het ziekteverzuim aanzienlijk, werden de medewerkers geprezen voor hun inzet, positieve energie en kregen zij spontaan complimenten van klanten. De medewerker tevredenheid steeg met 30%. Haar missie is “in 2023 zijn medewerkers in Nederland de gelukkigste medewerkers” De wereld vanuit werkend Nederland een stukje gelukkiger maken.

Geluk wordt steeds meer geaccepteerd binnen de werksfeer en organisaties. We voelen met elkaar dat dit een belangrijk onderwerp is alleen de verandering van de heersende cultuur naar een nieuwe cultuur is een grote stap. Hoe en waar te beginnen? Hoe brengt werkgeluk organisaties dichter bij de eigen ambities? Wat zijn de best practices en wat zijn de lessen? Jenn en Conchita delen dezelfde missie namelijk de wereld gelukkiger maken via organisaties. Het is een interactieve sessie waarin we kennis delen, peers ontmoeten, kennis over onszelf vergroten en met nieuwe inzichten direct aan de slag kunnen.

Wil je ervaren hoe je medewerkers in het licht kan zetten en daarmee je organisatie? Informatie over hoe aan te melden kun je vinden op wowmundo.nl/events/ of stuur een mail naar conchita@wowmundo.nl. We hebben ruimte voor 25 deelnemers. Wees er snel bij want vol = vol!

Wanneer: maandag 19 maart 2018 Tijd: 14.00 – 16.00 uur

Locatie: Parktheater Eindhoven, Elzentlaan 50, 5615 CN Eindhoven Kosten: €195,- excl. Btw

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.