Ga goed voorbereid van start!
14 oktober 2021 13:37
Het aantal startende ondernemers is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Van een coronadip is geen sprake meer, Nederlanders durven weer vol enthousiasme het ondernemersvak uit te oefenen!
Nu het aantal startende ondernemers groter wordt groeit ook de vraag naar startersadvies. Logisch, want er komt nogal wat kijken bij het opstarten van een bedrijf. Je moet je inschrijven bij de Kamer van Koophandel, je moet op zoek naar een goede pakkende bedrijfsnaam, er moet een logo worden ontworpen, je moet een rechtsvorm kiezen, je bent verplicht om een administratie bij te houden en je moet aangifte doen voor de omzet- en de winstbelasting.
En daarnaast zijn er veel randzaken minstens zo belangrijk.
123Onlineboekhouding hecht hier veel waarde aan en is gespecialiseerd in het begeleiden en ondersteunen van starters. Naast de reguliere boekhouding verzorgt 123Onlineboekhouding:
Bedrijfskundig advies
Wij signaleren een groeiende vraag naar bedrijfskundig advies. Een boekhouder die alleen maar de boekhouding verzorgt is voor veel ondernemers niet meer voldoende. Zij zien hun boekhouder vooral als een vraagbaak waar ze terecht kunnen met al hun (starters)vragen. En veel boekhoud- en accountantskantoren spelen daarop in door vooral een ‘totaal dienstverlener’ te zijn. Het is heel begrijpelijk dat je als startende ondernemer niet volledig op de hoogte bent van bijvoorbeeld de fiscale wetgeving. Zelfs ervaren ondernemers lopen belangrijke aftrekposten mis. Met het juiste fiscale advies kun je veel geld besparen. Zijn er misschien aftrekposten die je niet kent en waar je gebruik van kunt maken? Wellicht ben je belastingtechnisch beter af met een andere bedrijfsstructuur? En hoe zit het met de belasting in het buitenland?
Salarisadvies
Salarisadministratie en regelgeving rondom personeelszaken zijn energie- en tijdrovend. Er is nogal wat kennis voor nodig om de personeelszaken goed uit te voeren en het vergaren van die kennis vraagt een enorme tijdsinvestering. Onder meer door de steeds veranderende regelgeving is salarisadministratie echt een specialisme. We adviseren dan ook om dit onderdeel van de bedrijfsvoering uit te besteden aan een boekhoud- of accountantskantoor. Naast het correct uitvoeren van de administratie kunnen zij hun klanten ook voorzien van advies. Het kan lastig zijn om grip te krijgen op zaken zoals ontslagen en contractbreuken. Daarvoor is het belangrijk dat arbeidsovereenkomsten goed zijn opgesteld of een eindafrekening juist is samengesteld.
Ondernemingsplan
Voordat je een onderneming start is het verstandig om jouw idee over hoe je een klant in zijn of haar behoefte gaat voorzien goed in beeld te brengen. Start je vanuit huis, neem je personeel aan, welke middelen zijn er nodig, welke verzekeringen sluit je af enzovoort. Je denkt na over hoe jij jouw klanten bereikt, je maakt een marketingplan. Je stelt een begroting op en maakt een financieel plan. En dat alles leg je vast in een ondernemingsplan. Een goed ondernemingsplan wordt doorgaans gevraagd door vermogensverschaffers als banken of andere partijen en is dan ook een belangrijk instrument om vermogen aan te kunnen trekken.
Bij al deze vragen kan 123Onlineboekhouding van dienst zijn.
Kortom, 123Onlineboekhouding is veel meer dan alleen een boekhoudkantoor. 123Onlineboekhouding focust zich op totale dienstverlening en vindt het geven van advies erg belangrijk. Kies jij voor kwaliteit, kies dan voor een boekhouder met totale dienstverlening!
123Onlineboekhouding
Lansinkesweg 4
7553 AE Hengelo
Tel. (085)-500 02 39
E-mail info@123onlineboekhouding.nl
www.123onlineboekhouding.nl
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.