Een handleiding voor professioneel verpakken en etiketteren

31 juli 2024 16:57

Een handleiding voor professioneel verpakken en etiketteren

Je businessplan is klaar. Je marketingmix is perfect op elkaar afgestemd. En je hebt een leverancier in het buitenland gevonden die je product wil fabriceren. Nu komt het aan op de verpakking van je producten en de uitstraling van je imago. Hoe pak je dit aan? Lees dan onze praktische handleiding!

Na ontvangst ompakken

Afhankelijk van het formaat van je product, zal je leverancier waarschijnlijk op pallets de producten leveren. Deze zijn handig in het vervoer, zowel per vliegtuig, boot of vrachtwagen. Zodra je levering arriveert, is het tijd om de hele lading om te pakken. Zo krijgt jouw product ook echt jóuw verpakking.

Allereerst wil je de bescherming om de totale pallet verwijderen. Deze heeft tijdens het vervoer gedaan wat hij moest doen en voor een veilige aankomst van de goederen gezorgd. Soms is het daarna alleen een kwestie van grote zakken openen en in kleinere zakken of per stuk verpakken. Andere keren betreft het dozen en wil je hier je eigen draai aangeven.

Je eigen etiket toevoegen

Etiketten maken een verpakking uniek. Ze geven duidelijk aan wat zich aan de binnenzijde bevindt en dat is handig als er geen doorzichtige verpakking om het product heen zit.

Andere keren is een etiket noodzakelijk vanuit wet- en regelgeving. Niet omdat je je huisstijl per definitie wil doorvoeren, maar omdat je moet weergeven wat er in de verpakking zit of waaruit het product zelf bestaat. (Dit heb je natuurlijk in je businessplan al lang uitgezocht!)

Met een etiketteermachine voor producten heb je de juiste tools in handen om elk product of elke grotere verpakking met meer inhoud te laten voldoen aan jouw wensen en eventuele eisen.

Innovatieve printtechnieken voor etiketten

Het mooie van technologische ontwikkelingen is de vooruitgang in printmogelijkheden. Je bent niet meer gebonden aan een enkele materiaalsoort zoals papier of karton, maar kunt meerdere materialen etiketteren, zoals glas, dikker plastic of dunnere folies.

Bij het printen van de etiketten heb je ook veel meer vrijheid en flexibiliteit dan vroeger. Je kunt vaste teksten voorprogrammeren, maar ook realtime gegevens of batchnummers automatisch toe laten voegen.

Als absolute kers op de taart zijn scherpe logo’s of afbeeldingen in kleur ook nog mogelijk bij de beste etiketteermachines die tegenwoordig verkrijgbaar zijn.

Kortom

Je fabrikant en leverancier zijn geregeld. Nu begint de uitdaging van het ompakken of verpakken, zodat je jouw product op de best mogelijke manier in de markt zet.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.