Een e-fulfilment bedrijf zoeken
21 mei 2019 14:54
Wanneer je een webshop bent gestart om producten te verkopen, zal je, als je succes hebt, op een punt komen dat je omzet groot wordt. Je kunt alle werkzaamheden niet meer zelf bijhouden. Je website moet met een vaste regelmaat worden bijgewerkt en ook de prijzen moeten steeds weer aangepast worden. Je moet ervoor zorgen dat bestelde producten ook daadwerkelijk de andere dag bij de klant worden afgeleverd. Ook producten die retour worden gestuurd moeten verwerkt worden.
Er zal een moment komen dat je met een e-fulfilment bedrijf moet gaan samenwerken. Voordat je met een e-fulfilment bedrijf contact opneemt, is het belangrijk dat je eerst nagaat wat het bedrijf voor je moet betekenen. Zodra je denkt het juiste bedrijf te hebben gevonden, kun je rond de tafel gaan zitten om goede afspraken te maken en die vast te leggen in een contract dat door beiden ondertekent moet worden. Het is belangrijk dat je het logistieke proces uit handen geeft aan gemotiveerde professionals. Zij moeten zo nodig innovatieve en flexibele oplossingen kunnen bedenken. E-fulfilment bedrijf bestaat uit voorraadbeheer, orderpicking, verzending, fulfilment software en retourverwerking.
Voorraadbeheer
Het is belangrijk dat het e-fulfilment servicebedrijf een goede voorraad heeft van de producten die je via je webshop verkoopt. Er moeten regelmatig nieuwe producten worden ingekocht. Dat moet automatisch worden verwerkt, zodat er nooit tekorten kunnen ontstaan. Voorraadbeheer door het e-fulfilment servicebedrijf heeft een belangrijk voordeel voor je. Het opslaan van de voorraad is uitbesteed, zodat je daar zelf geen ruimte voor af hoeft te huren.
Orderpicking
Wanneer er een product via je webshop wordt besteld, zal dat ook worden gezien door het e-fulfilment servicebedrijf waarmee je samenwerkt. Je webshop is namelijk gekoppeld met hun computer. Het bestelde product wordt ingepakt, geadresseerd en verstuurd. Je kunt rekenen op een snelle afhandeling van de bestelling die op je webshop wordt gedaan. Alle bestellingen gaan op deze manier stipt op tijd de deur uit. De producten worden zoveel mogelijk in stadaard gecertificeerde dozen verzonden. Belangrijk is ook dat bestelde producten die voor de aangegeven tijd, die op de website staat, worden besteld de andere dag bij de klant worden afgeleverd. Is dat namelijk niet het geval, dan is de kans groot dat zo’n klant niet meer terugkomt.
Retourverwerking
Als onderdeel van een e-fulfilment proces is de retourverwerking voor een webshop onmisbaar. Door een goede retourmogelijkheid kan dat worden gezien als een extra service naar de klant die het product had besteld. Je kunt daarmee positief opvallen ten opzichte van andere webshops. Door een snelle retourverwerking heb je dankbare klanten. Er wordt aan de klanten gevraagd wat de reden is van het retourneren van het product. Bij het terugontvangen van het product wordt er kwaliteitscontrole uitgevoerd en door een koppeling, die volledig automatisch is, kan er snel worden gecrediteerd. Je kunt met het e-fulfilment de afspraak maken dat je dagelijks een overzicht ontvangt met de verkochte en retour gestuurde producten. Het overzicht kan automatisch worden ingesteld. De artikelen die nog in originele staat zijn, kunnen weer terug op voorraad worden geplaatst. Deze kunnen dan weer gewoon verkocht worden.
Vrije tijd
Door in zee te gaan met een goed e-fulfilment servicebedrijf zal je tijd overhouden om andere werkzaamheden uit te kunnen voeren. Je hebt tijd om je webshop bij te werken en naar je concurrenten te kijken. Je moet kunnen blijven concurreren ten opzichte van gelijksoortige webshops. Ook zal je vrije tijd overhouden, want het verkopen van je producten gaat gewoon door.
Bron: softwaremagazine.nl
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.