E-commerce in WhatsApp
22 november 2022 12:01
WhatsApp. Er zijn maar weinig mensen die de app niet gebruiken. 98% van alle personen die in Nederland wonen en een smartphone hebben, gebruiken WhatsApp als primair contact kanaal. Bij Conversation24 gebruiken ze WhatsApp als een revolutionaire nieuwe benadering van klantcontact. Ze hebben een Commerce-platform geïntroduceerd, waarin het mogelijk is om via contactkanalen als WhatsApp en Webchat producten te bestellen en direct af te rekenen via Tikkie (ABN Amro).
Klantencontact
Conversation24 ziet conversaties als het fundament van modern klantgericht ondernemerschap. Klanten kunnen een bedrijf een berichtje sturen in WhatsApp over een product waar ze naar op zoek zijn. Het bedrijf stuurt dan een berichtje terug met een hele catalogus waar de consument zijn product uit kan kiezen. Op het moment dat de klant gekozen heeft, legt hij dit in zijn digitaal winkelmandje en drukt hij op ‘verzenden’. Hij krijgt daarna onmiddellijk in WhatsApp een betaalverzoekje. Eenmaal betaald, is de order geplaatst.
Waardevolle dialogen
Met haar oplossingen en dienstverlening verlaagt Conversation24 barrières en maakt zij waardevolle dialogen mogelijk tussen klant en organisatie om sterke klantrelaties te bouwen voor de lange termijn. Met de app kunnen bedrijven op een persoonlijke manier in contact komen met hun klanten, hun producten en services in de schijnwerpers zetten en vragen beantwoorden.
Verlanglijstje
Een soepele en gepersonaliseerde winkelervaring staat bovenaan het verlanglijstje van consumenten. Converstation24 sluit daar met hun diensten naadloos op aan. Gerenommeerde bedrijven zoals Bakker Bart en Under Armour passen dit toe in hun dagelijkse interactie met hun klanten. Het Conversation24 commerce-platform is ook genomineerd voor de Computable Awards 2022 in de categorie Customer Experience.
Bron: KVK Innovatie Top 100
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.