E-bike to go speelt met vernieuwd zakelijk concept in op behoefte aan duurzaam en veilig vervoer na corona
7 juli 2020 09:49
Het coronavirus heeft de vervoersbehoefte van consumenten en zakelijke gebruikers blijvend veranderd. Er is meer dan ooit vraag naar duurzame en veilige vormen van vervoer. E-bike to go speelt hierop in met een vernieuwd concept voor de zakelijke markt. Het bedrijf bundelt zijn zakelijke dienstverlening onder de noemer e-bike to go voor business, en biedt verschillende abonnementsvormen met e-bikes voor medewerkers van bedrijven en organisaties en voor hotels en bezorgdiensten.
Uit recent onderzoek van de ANWB blijkt dat een derde van de Nederlanders na de crisis minder vaak gebruik wil maken van het OV. 36% zegt ook na de coronacrisis vaker met een eigen vervoersmiddel te willen reizen, maar liefst 27% geeft aan vaker de fiets of e-bike te willen pakken. Voor e-bike to go betekent deze ontwikkeling recordomzetten. Consumenten sluiten veelvuldig abonnementen af en bedrijven willen hun mobiliteitsoplossingen voor woon-werkverkeer anders inrichten. Daardoor is er een grote vraag naar e-bikes. E-bike to go bundelt daarom het zakelijke aanbod onder de naam e-bike to go voor business. Op de businesspagina van e-bike to go kunnen bedrijven vanaf nu een voor hen passend abonnement afsluiten.
E-bike als alternatief voor auto of het OV
Hoewel vanaf 1 juli het OV weer op volle sterkte rijdt, staat nog lang niet iedere werknemer te springen om de bus of trein naar kantoor te pakken. Met een e-bike kunnen zij op een veilige en makkelijke manier naar hun werk reizen. Jelle Visser, oprichter e-bike to go, licht toe: “7 miljoen mensen gingen voor corona dagelijks naar het werk. Die situatie is voorgoed veranderd. Veel mensen werken nog steeds thuis en zullen dat ook in de toekomst deels blijven doen en degenen die weer naar kantoor gaan willen veilig, snel en comfortabel kunnen reizen. Een e-bike is dan een zeer goed alternatief voor de auto of het OV. Bovendien is een e-bike abonnement in veel gevallen goedkoper dan een NS-Business Card of een OV-abonnement.”
Hotelfietsen, poolfietsen en bezorgfietsen
Op 1 juli opende de EU ook weer de grenzen voor reizigers uit veilige landen. Dat betekent dat het toerisme in Nederland weer zal toenemen. E-bike to go voor business biedt hiervoor het abonnement hotelfietsen. Deze e-bikes staan in de bijgeleverde stalling bij hotels, en gasten hebben daarmee altijd toegang tot een elektrische fiets om de omgeving mee te verkennen. Dankzij het flexibele abonnement kunnen hoteleigenaren het fietsaanbod per seizoen vergroten of juist verkleinen. Zo heeft Van Der Valk al e-bikes voor de deur staan voor fietsarrangementen.
Er zijn ook organisaties waarbij medewerkers voor hun werk veel reizen tussen verschillende locaties. Baker McKenzie is daar een voorbeeld van. Manager Facility Services Wibrand Kuijt: “Onze vraag was tweeledig: hoe vergroten we de mobiliteit, en hoe kunnen we nog beter aan onze duurzaamheidsdoelstellingen werken? E-bikes zijn een perfecte oplossing voor onze collega’s die vaak naar de rechtbank heen en weer reizen, maar ook om snel even een boodschap te kunnen doen.” Ook voor bezorgdiensten is de vraag naar e-bikes ontzettend groot. Door corona heeft maaltijdbezorging een enorme vlucht genomen. Thuisbezorgd.nl en Subway rijden al op de fietsen van e-bike to go.
Dienstverlener in mobiliteit
Visser: “We willen niet een leverancier zijn van e-bikes, met onze vernieuwde zakelijke propositie zijn we voor bedrijven een dienstverlener in mobiliteit. Wij garanderen duurzame mobiliteit op de meest flexibele manier. Onze diensten hebben vele voordelen: fitte werknemers die snel op bestemming zijn, de mogelijkheid om de kosten te delen met de medewerker en een fiscaal voordeel (7% bijtelling). Ook geven we inzicht in het fietsgebruik via een rapportagetool en we nemen alle verdere administratie uit handen.”
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.