“Dicht bij de klant”

20 maart 2019 15:53

“Dicht bij de klant”

“Wij voelen ons sterk verbonden met de ondernemers uit de regio. Wij willen hen ontzorgen, oplossingen bieden en inspireren met ons brede assortiment”, vertelt Harry Yntema, vestigingsmanager van Makro Duiven. “Het succes van onze klanten was, is en blijft... onze business.”

Harry Yntema is vestigingsmanager bij de Makro-vestiging in Duiven. Al ruim 26 jaar werkt hij bij Nederlands grootste en bekendste one stop shopping groothandel voor food & non foodproducten. “Ik ben 26 jaar geleden hier in Duiven bij Makro begonnen en sinds een paar jaar ben ik weer terug op mijn oorspronkelijke plek. Ik woon sinds een aantal jaren weer in Duiven en voel mij sterk verbonden met deze regio en de ondernemers.”

Horeca Bezorgservice

“Iedereen, ongeacht in welke functie, werkt hier met plezier”

Harry Yntema: “Sinds een aantal jaren hebben wij een landelijke Horeca Bezorgservice en bezorgen wij vanuit diverse vestigingen. Dagelijks gaan onze accountmanagers op pad. Zij bezoeken bestaande en nieuwe klanten en bieden oplossingen aan. Aan welk assortiment heeft een ondernemer behoefte en hoe kan hij daarbij de best mogelijke deal sluiten? Dat soort vragen worden door onze accountmanagers beantwoord. Ook vanuit de vestiging Duiven rijden wij dagelijks met 7 Makro vrachtwagens naar onze klanten in de regio Arnhem – Nijmegen – Apeldoorn. Wij bezorgen tot in de keuken, 6 dagen per week. Onze klanten kunnen online hun bestelling plaatsen en onze vers specialisten zelf zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd is. Onze Horeca Bezorgservice is een van de oplossingen die wij hebben ingezet voor onze klanten.”

Dicht bij de klant

Makro staat dicht bij haar klanten. Harry Yntema vertelt wat dat inhoudt. “Zo zijn onze werkplekken op de verkoopvloer. Onze klanten lopen hier langs en kunnen ons makkelijk aanspreken en feedback geven. Naar deze feedback luisteren, vinden we erg belangrijk binnen onze vestiging. Sinds een aantal maanden vragen wij klanten die onze vestiging hebben bezocht naar hun winkelbeleving door middel van een e-mail waarbij zij ons feedback geven. Met ons eigen team bellen we de klanten terug. Zo horen we zelf waar we in kunnen verbeteren en wat we goed doen. Op basis van deze informatie hebben we ons assortiment sterk gewijzigd en vele nieuwe artikelen toegevoegd. Ook zijn we op verzoek van onze Horeca klanten nu elke zondag vroeger open gegaan en wel om 10.30 uur. Ook voorbeelden van luisteren naar je klanten en hier gevolg aan geven. Wij doen dat niet eenmalig, maar in een continu proces. Gepassioneerd? Ja, dat zijn wij zeker. Iedereen, ongeacht in welke functie, werkt hier met plezier.”

Vakmanschap

“Er werken op al de Makro ultra-vers afdelingen, zoals agf, vis, vlees of kaas, en wijn altijd opgeleide en ervaren vakspecialisten. Zij staan dagelijks in direct contact met onze Horeca klanten. Zij verstaan hun vak en zijn breed opgeleid, omdat we onze klanten op de best mogelijke manier willen adviseren, tot in het kleinste detail. We laten onze klanten ook regelmatig door middel van proeverijen, demonstraties, masterclasses en productpresentaties kennis maken met nieuwe producten.”

Food Court

“Er is zoveel te ontdekken bij Makro. Neem het Foodcourt, te midden van alle versafdelingen. Hier halen onze foodprofessionals alles uit de kast om je te laten zien én proeven wat je met de ingrediënten van de (vers)afdelingen kunt doen. En dat is ongelooflijk veel. De laatste foodtrends, je ziet ze bij Makro. Voor de nieuwste, verrassend creatieve menu-ideeën moet je bij ons zijn. Alles wordt ter plekke door ervaren koks vers bereid. Je kunt hier geweldig eten tegen een betaalbare prijs. Het is een succes, want het zit altijd vol.”

Assortiment

Makro Duiven heeft maar liefst ruim 30.000 artikelen in haar assortiment, opgedeeld in de afdelingen food & non-food. Ondanks het hoge aantal artikelen, is de winkel overzichtelijk. Harry Yntema: “Ja, dat klopt. We hebben de ruimte zo ingericht dat onze klanten in een oogopslag het grootste gedeelte van ons assortiment kunnen overzien.”

Parkeren

Makro Duiven is gevestigd op het (schone) industrieterrein Nieuwgraaf. Op het terrein zit ook een Makro-benzinestation waar klanten zonder Makro-pas ook welkom zijn. Harry Yntema: “We zijn heel erg goed bereikbaar, we zitten pal naast de A12. Parkeren is ook geen probleem met 800 parkeerplaatsen voor de deur. Een gedeelte van de parkeerplaatsen is overigens overdekt, speciaal voor onze Gold Card/Horecacard-klanten. Dat hebben we zo gedaan zodat zij, als het wat slechter weer is, hun aankopen niet natregenen. Een voorbeeld van hoe wij onze klanten boven verwachting willen helpen.”

Makro Duiven

Nieuwgraaf 28 6921 RJ Duiven

Telefoon klantenservice: 0900 - 20 25 300

www.makro.nl

Tekst: Mathilde Lentjes

Fotografie: Jacques Kok

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.