De strategische aanpak van Exite

22 november 2021 10:58

De strategische aanpak van Exite

“Als je een aantal jaren geleden met een ICT-manager aan tafel zat, was de enige vraag waaraan je hoefde te voldoen het laten draaien van zijn ICT. Inmiddels gaat het om heel andere stappen.”

Het borgen van processen

Daan Kuiphuis, Customer Success Manager van Exite in Enschede, zegt dat de veranderende behoefte van gesprekspartners hem tegenwoordig sterk opvalt. “Het gaat er bij onze aanpak nu juist om: hoe kun je je medewerkers ondersteunen en processen borgen. Dan hebben we het over ICT overstijgende beslissingen – die vraag krijgen we steeds meer uit de markt. Business consultancy is het sleutelwoord; strategische adviezen en het onderhouden van bedrijfsprocessen. Onlangs was er bijvoorbeeld een klant, een organisatie die in de loop der tijd was gegroeid van 80 naar 900 medewerkers. De eerste vraag die wij stelden was: hoe wil je als organisatie in de toekomst werken en hoe is daarbij de aanpak van de ICT.”

Hij wijst op zijn collega en zegt: “Daarvoor hebben wij mensen als Arvid in dienst, die als Business Consultant met een bedrijfskundige blik kunnen kijken naar de organisatie van klanten.”

Arvid Borger beaamt dat: “Eerder kregen we inderdaad voornamelijk technische vragen met betrekking tot een oplossing, tegenwoordig gaat het steeds meer om het vertalen van een business strategie naar een ICT-oplossing. Om de keuze van de juiste applicaties en processen, en uiteindelijk hoe onze eindgebruikers, de medewerkers die met de applicaties werken, die efficiënt kunnen toepassen – en op welke manier budgetten ermee in lijn kunnen worden gebracht. Kortom, het vertalen van businessdoelen naar doeltreffende ideeën.”

Van consultancy naar synergie

Sinds 1998 maakt Exite impact met ICT-oplossingen en -diensten voor het grotere MKB: van ICT-infrastructuur en werkplekoplossingen tot datamanagement en consultancy. Het bedrijf bedient 250 klanten in uiteenlopende sectoren, waaronder zorg, bouw, hi-tech, automotive en zakelijke dienstverlening. Een groot team enthousiaste, communicatief vaardige mensen werkt met hart voor en in nauwe samenwerking met de klant aan zowel digitale als ICT-oplossingen.

“Als Exite hebben we een sleutelpositie bij onze klanten” vertelt Daan Kuiphuis. “Een soort aannemerspositie, waarbij wij dus ook niet schromen om samen te werken met andere specialisten.”

Arvid Borger: “Wij bieden onze consultancy gebaseerd op een aantal expertises, zoals Digitale Strategie, Business Apps, Data & BI, Security en Collaboration/Adoptie. De invulling ervan realiseren we samen met de klant. Op die manier bereiken we een uitermate goede synergie.”

Tekst: Theo Bennes

Exite
Hengelosestraat 501
7521 AG  Enschede
tel. 088 – 3992200
www.exite.com

Naar alle berichten van Exite terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.