De Nijs en Studytube: een centraal, modern leerlandschap
11 juni 2021 11:04
Voor de komende jaren heeft bouwbedrijf de Nijs een duidelijke missie met vijf speerpunten: focus op de klant, topwerkgeverschap, excellent presteren, digitalisering en vernieuwing, en rendement. Het bedrijf koos voor het complete leerplatform van Studytube om hen daarbij te ondersteunen.
De opleidingswensen van de medewerkers omvatten niet alleen verplichte trainingen zoals BHV en VCA, maar focussen ook steeds meer op persoonlijke ontwikkeling en effectiviteit, zoals bijv. stressbestendigheid en duurzame inzetbaarheid. Voor HR-adviseur Corinne Weiffenbach, die al die leerbehoeften invult, was het stilaan tijd om het leerlandschap anders en beter in te richten.
“Ik organiseer de opleidingen voor al onze 310 medewerkers, en dat neemt veel tijd en administratie in beslag,” verduidelijkt Weiffenbach. “Ook is het leeraanbod over meerdere plekken verspreid, en dat is erg omslachtig en té onduidelijk. Met Studytube willen we dat moderniseren en efficiënter organiseren.”
Langzaam maar zeker
De uitrol van het platform begint klein met twee trainingen, zodat alle medewerkers kunnen wennen aan hun nieuwe leeromgeving. Elk kwartaal zal een andere afdeling aanhaken, die meteen ook eigen leercontent zal toevoegen.
Via deze geleidelijke opbouw en met informatieve nieuwsbrieven hoopt De Nijs om langzaam maar zeker een nog beter geoliede leercultuur te integreren in de organisatie. “We doen het erg voorzichtig en gedoseerd, want dan krijg je de meeste mensen mee,” legt Weiffenbach uit. “Zo creëer je meteen ook een netwerk van ambassadeurs. Dat is een betere werkwijze dan ineens een trainingsbibliotheek ontsluiten met 10.000 trainingen en een droog ‘Succes ermee!’”
Tegen eind 2022 hoopt De Nijs haar integrale leeraanbod te bundelen op het platform. “We willen aan onze medewerkers kunnen zeggen: ‘Alles wat je wil leren, dat vind je op Studytube’,” aldus Weiffenbach. “Het platform zal het volledige leeraanbod centraliseren, inclusief onze ICT-helpdesk, pre-boarding en onboarding van nieuwe medewerkers, en best practices van zowel bouwplaatspersoneel als UTA-medewerkers (uitvoerend technisch administratief, red.).”
Meer dan een klant
Het officiële startschot van de samenwerking weerklonk op 1 juni, maar Weiffenbach blikt nu al tevreden terug op de voorbije gesprekken en workshops met Studytube.
“Het ging om zoveel meer dan het binnenhalen van een nieuwe klant,” vertelt ze. “Studytube dacht met ons mee: ‘Hoe kunnen we dit goed implementeren? Hoe kan De Nijs dit vervolgens succesvol adopteren?’ Dat vind ik heel prettig. Studytube pakt het professioneel aan en ondersteunt ons echt. Het gaat veel verder dan ‘Hier is je inlogcode’, en dat is bijzonder waardevol.”
“Wij zijn enorm vereerd dat De Nijs ons heeft uitgekozen als leerpartner,” zegt Homam Karimi, CEO van Studytube. “Net als wij gelooft De Nijs sterk in het belang van toekomstbestendigheid, en we kijken ernaar uit om die gedeelde visie te vertalen naar een bloeiende leercultuur.”
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.