De inzet van kennismanagement

31 mei 2022 13:05

De inzet van kennismanagement

Een bekende uitspraak is: Kennis is macht. In dat licht is het ook niet vreemd dat management steeds meer gericht is op de kennis die je nodig hebt om de juiste beslissingen te kunnen nemen. In dit artikel bespreken we alles over kennismanagement van QuandaGo. Hoewel iedereen wel een beeld heeft bij kennismanagement is het goed om van een duidelijke definitie uit te gaan. Hiermee is het duidelijk wat er volgens QuandaGo bedoeld wordt met deze term.

Kennismanagement is zorg dragen dat de kennis die aanwezig is ook beschikbaar is voor elke medewerker. Dat kan gaan om vakinhoudelijke kennis bij producten tot kennis over de klant en hierop je gesprek aan kunnen passen. Deze manier van denken zorgt ervoor dat de medewerkers alle informatie beschikbaar hebben om het klantencontact goed te kunnen laten plaatsvinden.

Platform

De eerste voorwaarde om kennismanagement gericht in te kunnen zetten is gebruik maken van een platform. Op dit platform kan je de informatie die noodzakelijk is plaatsen. Hierdoor is de informatie direct beschikbaar zonder dat er eerst gekeken moet worden waar die informatie gevonden kan worden.

Het opzetten van een platform vraagt wel om specifieke kennis want je wilt dat elke medewerker of die nu op kantoor of thuis aan het werk is, de informatie kan vinden die noodzakelijk is. QuandaGo is dan ook trots om te kunnen zeggen dat ze in staat zijn om een platform aan te bieden die overal benaderbaar is omdat het een oplossing is die in de cloud staat.

Praktische manier van werken

Door alle gegevens die nodig zijn als je bijvoorbeeld op een klantenservice aan het werk bent, binnen handbereik te hebben ontstaat er een manier van werken die erg praktisch is. Als je dan ook weet dat de gegevens die je eventueel deelt ook direct in de systemen die gekoppeld zijn worden verwerkt en je daardoor een aantal handelingen minder hoeft uit te voeren, is de winst en de efficiency duidelijk.

Je begrijpt dan ook dat deze nieuwe manier van werken en verwerken van data bij steeds meer bedrijven wordt ingevoerd. In een tijd waarin er weinig ruimte is om personeel te vinden kan dit een extra stimulans zijn om de processen te blijven automatiseren.

Het levert wat op

Vaak denk je als je iets hoort over automatiseren, het zal wel moeten maar of het daadwerkelijk een verbetering is? Als je echter kiest voor de oplossingen van QuandaGo dan zal je merken dat de resultaten op korte termijn beter worden. Je merkt het bijvoorbeeld aan de lengte van de gesprekken van de klantenservice, de snelheid waarmee je een inkomende email kan beantwoorden en het gemak waarmee je medewerkers zich bezig kunnen houden met de taken die uitdagend zijn en de terugkerende handelingen steeds minder vaak hoeven te doen omdat je deze vanuit je kennismanagement kan automatiseren. Benieuwd geworden? Bekijk hier meer over het bedrijf QuandaGo.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.