Chances4u: Never stop moving forward

21 april 2022 12:31

Chances4u: Never stop moving forward

Chances4u van Glenn Kuurstra is veel meer dan een gemiddeld marketingbureau. De slogan in het logo van het bedrijf is veelzeggend voor Glenn: Never stop moving forward. Naast onder andere optimalisering van websites, contentstrategie, SEO strategie, SEA strategie en Social media strategie met bijbehorende campagnes is Glenn gespecialiseerd in Recruitment marketing. Daarmee bespaart hij de ondernemer de onnodig hoge kosten die gepaard gaan met uitzenden of inzetten op verschillende job boards die vaak niets opleveren. Hij verleent deze dienst voor maar iets meer dan de helft van die kosten en door de doelgerichtheid is de slagingskans ook nog eens vele malen groter.

“Ik ben inzetbaar in alle branches”

Glenn is in 1996 geboren en heeft na zijn middelbare schooltijd eerst een sportopleiding gevolgd. Maar omdat het hem gedurende die opleiding toch tegenviel, is hij er in zijn examenjaar mee gestopt. Hij was toen negentien en om zijn opleiding af te betalen ging hij ’s avonds en ’s nachts als croupier aan het werk bij Holland Casino. Daarnaast trad hij ook op als MC, de entertainer naast een DJ. Dat ging zo goed, dat hij zijn baan als croupier kon opzeggen en hij met zijn social media accounts als DJ/MC tienduizenden volgers kreeg.

Glenn: “Toen zag ik heel duidelijk wat social media doet en wat het effect van internet is bij het bereiken van bepaalde doelgroepen, waarop ik bij mezelf dacht ‘Als ik op deze manier boekingen kan realiseren, dan kan ik ook conversies draaien en verkoop halen uit social media’. Ik besloot om een driejarige opleiding Marketing & Communicatie te gaan volgen, waarna ik via een stageplek drie jaar bij een grote onderwijsorganisatie gewerkt heb als content- en videomarketeer waarin ik ook veel meekreeg van de recruitment branche.”

Het zelfstandig ondernemerschap zat er van jongs af in bij Glenn en om nog meer te leren op het gebied van marketing via social media, startte hij op zijn drieëntwintigste naast zijn werk met een eigen kledinglijn. In maart 2021 schreef hij zich bij de Kamer van Koophandel in met Chances4u en begon hij tegelijkertijd met een nieuwe uitdaging bij een groot detacherings-, wervings- en selectiebureau in de logistiek en techniek. Omdat hij daar overkoepelend marketeer was, leerde hij er nagenoeg alles qua marketing. Hierbij valt te denken aan SEO, SEA, optimalisering van websites, het draaien van campagnes, et cetera. Hij heeft daar bijna een jaar gewerkt, terwijl hij daarnaast heel veel tijd en energie in zijn eigen bedrijf stak.

“Tegelijkertijd bereikte ik bij mijn werkgever hele goede resultaten.”, aldus Glenn: “Ik constateerde fouten in de website, behaalde meer conversies en een heleboel traffic. Verder draaide ik campagnes die goed scoorden, waardoor het aantal bezoekers van de website drastisch omhoog ging. En ondertussen groeide mijn eigen bedrijf en kreeg ik via mijn netwerk steeds meer partners met wie ik een samenwerkingsverband aanging. In januari 2022 heb ik, mede door de vele aanvragen op het gebied van recruitment marketing, de knoop doorgehakt en ben ik volledig voor mezelf gaan werken. Ik ben me toen intensief bezig gaan houden met vacature marketing en wist de eerste maand twee mensen te plaatsen, waarna het via mijn netwerk heel snel ging. Ik kon dat direct zien aan het aantal bezoekers van mijn website en na een paar weken groeiden het aantal aanvragen dan ook drastisch, wat sindsdien niet meer gestopt is. Via mijn netwerk word ik tot nog toe vooral benaderd door bedrijven en organisaties uit de sectoren waarin ik gewerkt heb, namelijk transport & logistiek, techniek, het onderwijs en de zorg. Maar ik ben uiteraard inzetbaar in alle branches.”

Chances4u biedt kansen aan iedereen

De naam Chances4u is tot stand gekomen via de naam van een bedrijf dat zijn moeder ooit had, Chances4kids, waarbij het overigens om iets heel anders gaat. Haar bedrijfsnaam inspireerde Glenn tot zijn eigen bedrijfsnaam, omdat hij met zijn uitgebreide kennis, op het gebied van marketing in het algemeen en vacature marketing in het bijzonder, kansen biedt aan iedereen: de startende ondernemers, de middelgrote en grote bedrijven én de mensen die op zoek zijn naar een passende baan.

Toen Glenn zich in 2021 inschreef bij de Kamer van Koophandel, begon hij als interim en freelance marketeer, maar de combinatie met vacature marketing bleek een gouden greep en een perfecte aanvulling op zijn dienstenpakket te zijn. Hij is daarmee in staat om de kosten voor personeel zoekende bedrijven drastisch omlaag te brengen. Glenn: “Als je als ondernemer een vacature neerlegt bij een vacaturebank als Indeed, dan kost je dat al snel zo’n duizend euro per maand. Mijn kracht zit ‘m in het feit dat ik de vacatures veel meer aandacht kan geven en dus persoonlijker kan maken door middel van contentmarketing en targeting, terwijl ik het voor iets meer dan de helft van die kosten al kan realiseren.”

Daarnaast heeft Glenn inmiddels veertien vaste opdrachtgevers waar hij de allround marketing voor regelt, waarbij je onder andere moet denken aan optimalisering van websites, realisatie van SEO teksten, het bijhouden van social media en het draaien van campagnes.

Chances4u onderscheidt zich niet alleen van andere marketingbureaus door de dienstverlening op het gebied van detachering, werving en selectie, maar ook doordat Glenn en zijn medewerkers desgewenst ‘aan desk komen’, zoals hij zelf mooi omschrijft; ofwel desgewenst hun werkzaamheden bij de klant intern op kantoor uitvoeren als dat mogelijk is. Glenn benadrukt dat de dienstverlening ook heel goed op afstand kan plaatsvinden, maar onderstreept daarbij het belang van (zo nu en dan) ‘aan desk komen’ om een gevoel te kunnen creëren met het marketinggedeelte van het betreffende bedrijf en te weten wat er exact speelt binnen de organisatie.

De slogan in het logo dekt de lading compleet

Glenn vindt het belangrijk om in alle samenwerkingsverbanden transparant te zijn, wat door alle betrokkenen als heel positief ervaren wordt. “Het is niet zo dat wij in moeilijk vakjargon spreken en alle kennis voor onszelf houden.”, aldus Glenn, “Onze opdrachtgevers weten exact wat wij doen en worden echt meegenomen in het marketingproces, waarbij ze tot een bepaalde hoogte handvaten van ons krijgen om het zelf uit te kunnen voeren.”

Mick van Abeelen is de vaste zakelijke partner van Glenn. Ze zijn al jaren bevriend en Mick is eigenaar van MotionMick, een mediabedrijf dat zich richt op animatie, grafisch werk, film en fotografie. Vanuit die kennis en kunde is hij de grafisch vormgever van Chances4u. Naast hem en Marco Corró van Zoccolo zijn er nog een paar partijen met wie Glenn heel nauw samenwerkt.

Glenn is zich aan het oriënteren op een bedrijfspand, omdat hij een stevige groei verwacht en hij toekomstige medewerkers, hetzij als zzp’er hetzij in loondienst, een fijne werkruimte met een goede laptop en diverse faciliteiten wil bieden. Hij ziet in de verdere toekomst zelfs meerdere vestigingen voor zich.

De slogan in het logo van Chances4u is niet alleen veelzeggend voor Glenn, maar dekt ook de lading van het bedrijf compleet; zowel wat betreft de blik naar binnen in de eigen organisatie, als de blik naar buiten in het belang van de klanten en hun specifieke wensen: Never stop moving forward.

Tekst: Leo Singor

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.