BlueTea gaat tijdens L&D Symposium in op de nationale “Leven Lang Leren” strategie

2 februari 2024 11:34

BlueTea gaat tijdens L&D Symposium in op de nationale “Leven Lang Leren” strategie

Op 29 februari aanstaande organiseert BlueTea in Breda het symposium " Beat the forgetting curve ", voor en met professionals die dagelijks de personele kennis en kunde binnen organisaties ontwikkelen. Met hen gaat BlueTea op zoek naar de vraag of spelenderwijs leren (Game-Based Learning) het redmiddel is voor de nationale “leven lang leren” strategie ?

Onder leiding van Dirk Bongers gaat BlueTea samen met onder andere Professor Max Louwerse (Universiteit Tilburg), Dave Seré , Managing Director van het XPLab (UCLL Leuven), Jeffrey Lemmers , ErasmusMC en Educationalist bij het nationale programma DUTCH) en Bayer Medical op onderzoek uit.

Innovatie in Leren

Herbert Spencer, zei ooit: "Het grote doel van onderwijs is niet kennis, maar actie.", terwijl tijdgenoot een leerpsycholoog Hermann Ebbinghaus de basis legde van de “vergeetcurve”. Hebben we afgelopen 150 jaar van deze wijsheden niets geleerd? Of hadden we gewoonweg de tools niet om de “vergeetcurve” te bestrijden?

Tijdens dit symposium verkennen de deelnemers geavanceerde leertechnieken (vanuit de theorie en praktijk) die de manier waarop zij kennis vergaren en toepassen, radicaal kan veranderen. Door het combineren van interactieve technologieën met bewezen onderwijstechnieken kan “leren” niet enkel informatief, maar ook inspirerend en actiegericht gemaakt worden.

Netwerken en Kennisuitwisseling

Het symposium biedt een ongeëvenaarde kans voor professionals om te discussiëren en zich te informeren over baanbrekende onderzoeken, praktijkstudies en kan men wellicht nieuwe strategieën ontdekken die de normen van leren en ontwikkeling binnen hun organisatie kunnen herdefiniëren.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.