Bestelauto EXPO blijkt échte verkoopbeurs

10 oktober 2017 11:22

Bestelauto EXPO blijkt échte verkoopbeurs

De eerste editie van de Bestelauto EXPO op 4 en 5 oktober heeft menig exposant geen windeieren gelegd. Zo moest Nefkens Peugeot de hulp van extra accountmanagers inroepen om de stroom van orders op de actie ‘3 halen, 2 betalen’ op te vangen. Eventuele inruilers werden door BCA ter plekke getaxeerd en verkocht.

Organisator Patrick van Tilburg van EXPOMotion blikt meer dan tevreden terug op deze eerste editie van de Bestelauto EXPO. “Tevreden exposanten, een stevig congresprogramma en bezoekers die niet alleen konden kijken maar ook konden kopen. Voor ons het bewijs dat de Bestelauto EXPO een vaste, jaarlijks plek verdient in bestelautoland. Volgend jaar in november dus een vervolg; de eerste exposanten hebben zich al aangemeld voor de 2018-editie.”

Tussenstand beursverkoop Nefkens Peugeot: 103 bestelauto’s

Meer dan tevreden geluiden onder andere bij Nefkens Peugeot. Daar konden bezoekers terecht voor de speciale EXPO-actie ‘4 halen, 3 betalen’ of zelfs  ‘3 halen, 2 betalen’. Met name de kersverse Peugeot Expert viel in de smaak. Manager fleetsales van Nefkens Peugeot, Edgar van Schaik, heeft op de eerste beursdag al extra accountmanagers moeten inzetten. “De beurs heeft onze verwachtingen overtroffen. Ook hebben we flink wat klanten naar de deelnemende leasemaatschappijen mogen verwijzen. Volgende week kunnen we de exacte balans opmaken, maar we zijn nu al meer dan tevreden, de tussenstand is 103 verkochte bestelauto’s.”

Startpunt nieuwe koers

Tevreden geluiden ook bij ’s lands grootste autoveiler, BCA. De veilingmeesters hadden het druk, het aanbod van inruilers bleek groot en divers: van een snelle Mercedes AMG personenauto tot een stoere Amerikaanse pick-up. Ook tevreden geluiden bij Apollo Vredestein. Manager International Fleet & Lease, Berny Sneek, zal de komende weken nodig hebben de leads vergaard op de EXPO op te volgen. Datzelfde geldt voor het telematicabedrijf Transscope. “De kwaliteit van het bezoek was hoog. Dat zien we graag”, aldus directeur Henk-Jan Kienhuis. De grootste ‘bekende onbekende’ was wellicht verhuurder Europcar. Beurzen liet het bedrijf in het verleden altijd links liggen. De acte de présence op de Bestelauto EXPO is het startpunt voor een nieuwe koers. “En dat is ons prima bevallen”, aldus commercieel directeur Marc Beers.

Tijdens het congresprogramma in de ochtend, op zowel 4 als 5 oktober, werden bezoekers bijgepraat over de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van bestelwagens en distributie. Zo werd de bestelwagen van de toekomst geschetst, was er aandacht voor fiscale ‘kansen en valkuilen’, de meerwaarde van data en werden de mythen rond kopen versus leasen ontrafeld.

Meer nieuws hieromtrent de komende tijd op TrendsinAutoleasing.nl

Over EXPOMotion

EXPOMotion brengt evenementen tot leven en mensen in beweging. Naast een organisatorisch grondige aanpak van uw event zorgen wij met onze creatieve mogelijkheden ook voor een onderscheidende invulling van uw congres, beurs of evenement. EXPOMotion is ook onder meer organisator van de Fleet en remarketing Event en Lounges.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.