Bedrijven maken abonnementen opzeggen onnodig moeilijk

4 juli 2022 14:32

Bedrijven maken abonnementen opzeggen onnodig moeilijk

Een opzegservice die consumenten helpt bij het opzeggen van hun abonnementen. Dat is de kracht van Xpendy. De opzegservice Xpendy is in 2019 opgericht en tot op de dag van vandaag enorm aan het groeien. Wat begon met het helpen van consumenten in Nederland, heeft zich nu uitgebreid naar 9 landen. Wanneer je zelf een abonnement wil opzeggen, gaat dit niet altijd zo gemakkelijk als dat je zou willen. Het is vaak lastig om de klantenservice te bereiken, of je belandt in een lange telefonische wachtrij. Hier zit je natuurlijk helemaal niet op te wachten. Dit kost veel tijd en uiteindelijk ook geld, omdat je abonnement door blijft lopen.

Opzegbrief

Op de website van Xpendy vind je veel categorieën waar talloze services onder vallen, die een abonnementsmodel hanteren. Dit gaat van verzekeringen, tot aan datingsites, tot aan sportscholen. Tegenwoordig zijn er dan ook veel bedrijven die het abonnementsmodel toepassen als verdienmodel. Voor de consument lijkt dat in eerste oogopslag soms een voordelige deal, maar wanneer je niet meer zoveel gebruik maakt van de service, zit je wel aan een abonnement vast. De kosten blijven ondertussen gewoon doorlopen. Uit onderzoek blijkt dat opzeggen binnen de branches ‘goede doelen’, ‘energiebedrijven’ en ‘telefoon- en internetbedrijven’ het meest ingewikkeld is. Onder andere binnen deze categorieën worden er veel bestellingen voor opzeggingen geplaatst. Aan de hand van een opzegbrief regelt Xpendy de opzegging voor de consument.

Opzeggen via Xpendy

Hoe gaat een opzegging bij Xpendy dan precies in zijn werk? Op de website van Xpendy selecteer je de service die je wil opzeggen. Nadat je je selectie hebt gemaakt, kom je op de opzegpagina van de desbetreffende service terecht. Hier vul je je NAW-gegevens in. Dit zijn je naam, adres en woonplaats. Zijn er nog andere relevante gegevens die betrekking hebben op je abonnement? Voeg deze informatie dan nog toe. Ga akkoord met de algemene voorwaarden en er wordt automatisch een opzegbrief gegenereerd. Wanneer je een bestelling hebt geplaatst bij de opzegservice, wordt er een eenmalige incasso gehanteerd voor het versturen van de opzegbrief. Xpendy verzendt alle opzegbrieven aangetekend per post. Bedrijven zijn volgens de wet verplicht om aangtekende opzegbrieven te verwerken en uit te voeren. Op deze manier weet je altijd zeker dat je opzegging bij Xpendy succesvol verloopt en heb jij er geen omkijken meer naar. Het is ook mogelijk om meerdere abonnementen tegelijkertijd op te zeggen.

Streamingdiensten

Streaming Diensten zijn tegenwoordig erg populair. De kans is groot dat je bij meer dan 3 streamingdiensten een abonnement hebt lopen. Denk aan een Netflix, Videoland of Spotify. Nu is de vraag: maak je van al die diensten optimaal gebruik? Wanneer je kritisch kijkt naar het gebruik van deze diensten, zullen er vast 1 of meer streamingdiensten zijn waar je nauwelijks gebruik van maakt. Het is natuurlijk zonde om ergens voor te betalen, terwijl je er niet of nauwelijks gebruik van maakt. In dat geval kan je je lidmaatschap maar beter opzeggen. Wil je bijvoorbeeld Discovery Plus opzeggen? Ook dit regel je gemakkelijk via Xpendy.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.