Ana Silvério Rodrigues benoemd tot nieuwe Chief Customer Officer bij Sendcloud

6 september 2024 13:34

Ana Silvério Rodrigues benoemd tot nieuwe Chief Customer Officer bij Sendcloud

Sendcloud, het complete verzendplatform voor e-commerce, kondigt met trots de promotie van Ana Silvério Rodrigues tot Chief Customer Officer aan. Ana zal in deze nieuwe rol zowel customer support als customer succes aansturen, en zo actief bijdragen aan Sendcloud’s missie om verzending wereldwijd te optimaliseren.

Terwijl e-commerce groeit, blijft "Waar is mijn pakketje?” één van de meest prangende vragen van online shoppers. In maar liefst 36 procent van alle klantinteracties staan WISMO-vragen (Where Is My Order?) centraal. Bijna een derde (29%) van de consumenten beweert zelfs niet opnieuw te bestellen wanneer vragen over de verzending niet adequaat worden beantwoord. Daarmee is het belang van een vlekkeloze bezorgervaring onmiskenbaar.

“Door de kloof tussen webwinkels en vervoerders te dichten, hebben we een unieke kans om de bezorgervaring voor consumenten naar een hoger niveau te tillen. Met slim gebruik van onze data lossen we problemen in de bezorging bijvoorbeeld al op voordat deze zich voordoen. Zo verlichten we niet alleen de druk op support teams, maar bieden we zowel grote als kleine webwinkels dezelfde verzendervaring als grote e-commerce spelers,” legt Ana Silvério Rodrigues, Chief Customer Officer bij Sendcloud, uit. “Ik kijk er dan ook naar uit om deze nieuwe uitdaging aan te gaan en vanuit deze rol samen met ons team verder te bouwen aan blije klanten.”

Ana’s nieuwe rol staat in het teken van klanttevredenheid, waarbij ze niet alleen customer support en succes aanstuurt, maar ook de samenwerking tussen verschillende teams versterkt om maximale klantwaarde te realiseren. Voordat Ana in 2022 bij Sendcloud aan de slag ging als VP Customer Support, spendeerde ze vijf jaar bij Pipedrive. Dankzij haar haarscherpe focus op klantbehoeften beschikt Ana niet alleen over het talent om problemen op te lossen, maar weet ze deze ook proactief te voorkomen. Bij Sendcloud wist ze onder meer de reactietijden te halveren door de invoering van geautomatiseerde claimafwikkeling, en slaagde ze erin de klanttevredenheid aanzienlijk te verhogen met een herziene kanaalstrategie.

“Terwijl we werken aan de toekomst van e-commerce bezorging, is het aantrekken en behouden van talent cruciaal. Ana heeft voor onze klanten de afgelopen jaren een onmisbare rol gespeeld in het transformeren van verzending van een obstakel naar groeiversneller,” aldus Rob van den Heuvel, CEO en Co-founder van Sendcloud. “Ik ben dan ook trots haar te verwelkomen in deze nieuwe rol en kijk ernaar uit samen verder te bouwen aan onze missie om verzending te vereenvoudigen.”

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.