AMBER Alerts op pinautomaten: wereldprimeur bij de opsporing van vermiste jongens en meisjes
27 mei 2019 09:43
AMBER Alerts en Vermist Kind Alerts zijn voortaan ook op pinautomaten te zien. De Nederlandse politie heeft daarmee een wereldprimeur. Niet eerder stelden banken waar dan ook ter wereld hun betaalautomaten ter beschikking voor het opsporen van vermiste kinderen.
Driehonderd pinautomaten van het Nederlandse In2Retail vertonen vanaf vandaag op de screensavers foto’s en gegevens van vermiste kinderen voor wie een AMBER Alert of Vermist Kind Alert actief is. Het gaat om de automaten op diverse luchthavens zoals o.a. Schiphol en Rotterdam Airport, in de vestigingen van Holland Casino, in verschillende grote winkelcentra en op drukbezochte toeristische trekpleisters. De politie en AMBER Alert hopen dat meer financiële instellingen hun pinautomaten ter beschikking gaan stellen voor het verspreiden van AMBER Alerts en Vermist Kind Alerts.
Bij een AMBER Alert is het leven van een vermist of ontvoerd kind in direct gevaar, bij een Vermist Kind Alert maakt de politie zich ernstig zorgen over het welzijn van een kind en is snel en gericht handelen noodzakelijk. “Als er een AMBER Alert of Vermist Kind Alert wordt gedeeld, willen we graag zo veel mogelijk hulp van burgers bij onze zoektocht”, aldus Izanne de Wit, Hoofd Landelijk Bureau Vermiste Personen van de politie. Daarom is het mooi dat deze pinautomaten nu worden toegevoegd aan de middelen die we hebben om de alerts te tonen. Dat helpt ons om ons bereik verder te vergroten”.
“Om een vermist kind dat in gevaar verkeert snel weer veilig en wel thuis te brengen, is het belangrijk dat zo veel mogelijk mensen de alerteringen onder ogen krijgen. Met het grote bereik van onze pinautomaten dragen wij graag een steentje bij in de zoektocht naar verdwenen jongens en meisjes”, aldus Maurice Reniers, Sales Manager van In2Retail.
Aanmeldcampagne ‘Wie weg is, is gezien’
Vanaf mei wordt ook de nieuwe aanmeldcampagne ‘Wie weg is, is gezien’ vertoond op de schermen van de pinautomaten. Middels de campagnevideo worden burgers aangespoord zich aan te melden voor de ontvangst van AMBER Alerts en Vermist Kind Alerts.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.