Adverteren kan iedereen. De kunst is om iets te bedenken waar je ondersteboven van raakt.
13 april 2022 12:27
Opvallen in een tijdperk waarin de volgende hype altijd op de loer ligt. Dat is het vak van Press Play. Een Nijmeegs bedrijf met een grote bek, ontstaan uit een fusie die in 2021 heeft plaatsgevonden tussen de bedrijven Agency X en Opgemerkt. Voorheen vooral bekend om het organiseren van events en social media marketing. Tegenwoordig gaat het veel verder dan dat - ze willen dat hun klanten nooit meer vergeten worden. Ze kunnen alles voor hun klanten, als het maar memorabel is. ‘Make it worth rewinding’.
Tekenend voor de beide eigenaren van Press Play is hoe zij in 2016 de grootste pop-up waterglijbaan van Europa naar Nijmegen hebben gehaald. De trots voor de stad en de constante drive om unieke dingen te doen hebben ervoor gezorgd dat zij, voordat Rotterdam met de eer ging strijken, een waterglijbaan van 100+ meter in het centrum van Nijmegen hebben gelegd. Hiermee hebben zij ervoor gezorgd dat Nijmegen weer een “8-uur-journaal-momentje” had.
Deze drive is nu een wezenlijk onderdeel van het DNA van het hele team van Press Play. Met een team van 17 collega’s doen ze er alles aan om memorabele momenten te creëren voor hun opdrachtgevers. Geen simpele advertenties, maar iets wat je zelfs met je vrienden wil delen. Humor en lef is hierbij ontzettend belangrijk. “Prima, ik wil best een stuk in het ondernemersbelang, maar alleen als de pagina ondersteboven afgedrukt wordt.” Memorabel hoeft niet moeilijk te zijn, maar de simpelste ideeën kunnen er al voor zorgen dat je onvergetelijk wordt. “Wij kunnen elke klant, groot en klein, van dienst zijn. Het enige kader dat wij nodig hebben is een budget. Geef aan wat jij het waard vindt om onvergetelijk te zijn voor jouw doelgroep en dan komen wij met de tofste ideeën.”
Op dit moment heeft Press Play ontzettend veel opdrachten in personeelswerving campagnes. Veel bedrijven zoeken personeel, dus het is best lastig om met jouw vacature op te vallen tussen al het aanbod. Press Play zorgt er dus voor dat bedrijven op een gestructureerde en onderscheidende manier meer opvallen dan hun concurrent. Daar is meer voor nodig dan een advertentieplaatsing of goede arbeidsvoorwaarden. Zo hebben ze bijvoorbeeld voor hun eigen personeelswerving een rap video gemaakt om op te vallen.
In het geval van de logistieke sector in Nederland is er zelfs de ‘Logistieke Roadshow’ bedacht om jongere scholieren te enthousiasmeren voor een opleiding in de logistiek. Een reizend concept uit de koker van Press Play dat middelbare scholen door heel Nederland af gaat met onder andere een mobiele escaperoom in een daarvoor omgetoverde vrachtwagen. Hierover is ooit al eerder geschreven in het Ondernemersbelang.
Naast online-, video marketing en events wordt er ook volle bak ingezet op Augmented Reality en Virtual Reality. “We halen alles uit de kast om maar op te vallen!”. Bekijk meer memorabele merkactivaties op de website van Press Play. Neem contact op als je ook iets wil wat je doelgroep niet snel vergeet! «
Press play
Bijsterhuizen 3005
6604LP Wijchen
024 - 202 21 53
info@pressplay.group
pressplay.group
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.