58% van verandertrajecten mislukt. Zo krijg je iedereen wél mee

4 oktober 2024 15:48

58% van verandertrajecten mislukt. Zo krijg je iedereen wél mee

Volgens recent onderzoek mislukt tot 58 procent van alle verandertrajecten

Lisette van de Sandt is ondernemer en mensgerichte verandermanager bij (inter)nationale midden- en grootbedrijf en overheden. Ze spreekt, faciliteert en traint internationaal over change en leiderschap op haar unieke interactieve en energieke manier. Met ervaring bij meer dan 50 organisaties in 12 landen, heeft Lissette meer dan 1.200 leiders getraind en 3.000 medewerkers geholpen om verandering te omarmen.

In haar eerste boek Zo krijg je iedereen mee - Zet weerstand om in verandermotivatie laat ze managers zien hoe ze weerstand omzetten in verandermotivatie.

Lisette biedt in haar boek een unieke combinatie van focus op de menselijke kant van verandering, wetenschap en praktische toepasbaarheid. Van de Sandt sluit met dit boek het gat tussen wetenschappelijke kennis en praktische toepassing door diep in te gaan op de psychologie van verandering en hoe je deze inzichten in de praktijk kunt brengen met direct inzetbare tools.

  • Waarom mislukt verandering vaak en hoe voorkom je dat?
  • Hoe ga je effectief om met weerstand en verandersceptici?
  • Hoe creëer je een cultuur waarin continu veranderen de norm is?

Actualiteit

Ontwikkelingen versnellen, organisaties veranderen sneller, en veranderingen zelf evolueren ook. Tegelijkertijd is de emotionele weerbaarheid van jongere generaties afgenomen, zijn er tekorten overal, en nemen mentale gezondheidsproblemen wereldwijd, ook in Nederland, zorgwekkend toe. Hierdoor moet verandering op een menselijkere manier worden benaderd. Lisette ziet dat mensen weggaan bij organisaties die tekortschieten in menselijkheid. Menselijkheid is geen 'nice to have' meer, zou een standaardbenadering moeten zijn.

Wat maakt dit boek anders?

Zo krijg je iedereen mee onderscheidt zich door de focus op de menselijke factor in verandermanagement. Het helpt managers om niet alleen de technische en organisatorische aspecten van verandering te managen, maar ook om effectief om te gaan met de emoties, gedragingen en motivatie van hun medewerkers zodat je ze daadwerkelijk meekrijgt. Daarnaast is het praktisch en toegankelijk.

Wat biedt het boek?

Lisette van de Sandt legt uit hoe mensen reageren op verandering, waarom er weerstand ontstaat en hoe die kan worden omgezet in motivatie. Met inzichten uit gedrags- en neurowetenschappen bespreekt ze de rol van emoties, gewoontes en overtuigingen in veranderprocessen. Ze biedt strategieën om medewerkers te ondersteunen bij onzekerheid en stress, en toont hoe ze actief betrokken kunnen worden bij veranderingen. Het boek bevat verhalen van geslaagde en mislukte verandertrajecten, praktische tools en inzichten van leiders uit grote organisaties zoals ASML, de Nationale Politie, Rabobank en ProRail.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.