3 unieke manieren om je te onderscheiden als ondernemer

22 februari 2023 11:04

3 unieke manieren om je te onderscheiden als ondernemer

Promotieartikelen: bijna iedere ondernemer heeft ze wel. Deze artikelen zijn een waardevolle toevoeging voor kleine start-ups én grote multinationals. Maar waarmee kun je je nou echt onderscheiden? We leggen uit waarom je promotiemateriaal zou moeten gebruiken en hebben originele promotieartikelen op een rij gezet.

Waarom zou je promotiemateriaal gebruiken?

Promotiemateriaal is een interessante manier om je merknaam meer bekendheid te geven. Zorg ervoor dat je promotieartikelen uitzoekt die goed bij je merk en je visie passen. Zo versterk je je merk en laat je op een eenvoudige manier zien waarvoor je staat. We hebben drie heel verschillende promotieartikelen op een rij gezet, die allemaal een boost aan je merk kunnen geven. 

Linnen tassen met opdruk

Linnen tassen of tote bags zijn enorm populair promotiemateriaal. Dat heeft twee redenen. Aan de ene kant is het superhandig: mensen hebben de tassen daadwerkelijk nodig. Tegelijkertijd hebben linnen tassen een duurzame uitstraling. Ze zijn te gebruiken in plaats van plastic tassen. Tote bags zijn daarom goed promotiemateriaal voor bedrijven die hun ‘groene’ kant willen laten zien.

Belangrijke tip: zet niet alleen een groot logo op een linnen tas. Mensen laten je tassen dan eerder links liggen, omdat ze zich dan al snel een wandelend reclamebord voelen. Zorg bijvoorbeeld voor een mooie quote, een leuke print of een ontwerp van een lokale kunstenaar.

Aansteker met bedrukking of gravering

Luxe aanstekers zijn ideaal promotiemateriaal voor elke branche. Aanstekers worden allang niet meer alleen gebruikt door rokers. Mensen gebruiken ze ook voor het aansteken van kaarsen en zelfs barbecues. Een luxe aansteker is dus multi-inzetbaar promotiemateriaal en gaat jarenlang mee.

Iedereen kent wel de gewone, plastic wegwerpaanstekers. Die worden vaak gebruikt ter promotie. En dat is prima, maar niet uniek. Wat wél opvalt: een navulbare lange aansteker of een luxe metalen aansteker. Deze aanstekers gaan lang mee en zien er chic uit.

Een extra voordeel van metalen aanstekers is dat je je logo en bedrijfsnaam hierin kunt laten graveren. De aanstekers bedrukken kan natuurlijk ook. Kies dan wel voor hoogwaardige kwaliteit, zodat je logo er haarscherp op komt te staan. Zo zien talloze mensen je merknaam voorbijkomen.

Powerbanks met logo

Ook powerbanks zijn hoogwaardige relatiegeschenken. Mensen gebruiken graag powerbanks om hun telefoon mee op te laden. Vooral bedrijven in de digitale branche gebruiken powerbanks als promotiemateriaal. Hiermee laat je zien dat je toekomstgericht bent als bedrijf en dat je meedenkt met je doelgroep: een powerbank is immers een van de nuttigste promotiematerialen die je kunt kiezen.

Let wel op de meegeleverde aansluiting van de powerbank. De meest gebruikte aansluiting is USB-C, maar oudere telefoons gebruiken nog een micro-USB-aansluiting. Het hangt van je doelgroep af welke aansluiting ze gebruiken.  Micro-USB-telefoons worden eigenlijk niet meer verkocht. USB-C is de nieuwste aansluiting en hiermee laat je zien dat je met je tijd meegaat.

Promotiemateriaal: onderscheid je van concurrenten

Tote bags, aanstekers en powerbanks zijn drie voorbeelden van promotiemateriaal die je kunt inzetten. Er zijn nog talloze andere opties. Waar je ook voor kiest, zorg ervoor dat je je onderscheidt van concurrenten. Zet lokale artiesten in, kies voor luxe materialen of gebruik de nieuwste technologie. Hierdoor blijft je merk beter hangen bij je doelgroep. 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.