Samen met Stipt Postdiensten het digitale tijdperk in!
5 maart 2018 14:47
Stipt Postdiensten/Falkpost begint aan een nieuw en innovatieve fase in haar 22e levensjaar.
De aanhef zegt het al; dit wordt het postbedrijf van de toekomst en wij zijn daarmee begonnen in 2018!
De FALK geschiedenis begint in maart 1989 als een specifieke post-koerierdienst voor de juridische sector. Begonnen in het arrondissement Utrecht. bleek al gauw dat Rob Falk (de oprichter) een gat in de markt had ontdekt, de behoefde aan zo’n dienst bleek groot te zijn . Nog laat op de dag, soms tegen 20:00 kon de post meegegeven worden en niettemin waren de documenten de volgende werkdag ± 07:00 op bestemming. Dit is vooral belangrijk voor de termijnen (deadlines) waar de advocatuur regelmatig mee te maken heeft.
Falk begon dit avontuur samen met zijn toenmalige echtgenote, Yvonne Elzas en één medewerker Craig Hard, die samen met hem een rotsvast vertrouwen hadden in de formule. Deze medewerker, is nog steeds werkzaam bij Falkpost. Yvonne was de stille kracht achter de schermen die voor de groei in de 4 steden-arrondissementen zorgde, en waar nodig gaf ze mij later ook ondersteuning.
Al snel groeide het bedrijf gestaag. Na Utrecht kwamen al spoedig de arrondissementen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Bij het groeien naar meer arrondissementen, wij schrijven midden jaren 90, heeft Falk een franchise constructie in het leven geroepen. In oktober 1996 heb ik, Danny Levy, de franchise van het arrondissement Haarlem gekocht, 5 maanden later Alkmaar. Ik begon al snel vertrouwen te krijgen in de formule en wilde werken aan een snelle groei naar een landelijke dekking.
In september 1997 heb ik van een andere franchisenemer, de arrondissementen Arnhem en Zutphen overgenomen. Mijn groei ging verder. In 2000 startte ik met het arrondissement Zwolle en 2 jaar later opende ik het arrondissement Almelo. Ondertussen kwamen ook franchisenemers voor Brabant en Limburg. Eind 2004 is Falk Courier landelijk geworden met de arrondissementen Assen, Groningen en Leeuwarden. Deze zijn door Falk en mij gezamenlijk gestart en gerund.
Helaas was dat het einde van de groei. Rob Falk is toen over gegaan tot de verkoop van de zaak nog voordat er een landelijke omvattend bedrijf van was gemaakt. Dit was een harde klap voor de formule. De dienst voor de juridische sector functioneert nog steeds tot tevredenheid van de klanten, maar het is niet verder gegroeid naar een landelijk bedrijf die veel en verschillende diensten zou kunnen bieden.
In 2006 begon de terugloop in de poststromen merkbaar te worden. Maar de liberalisering van de postmarkt hing al stevig in de lucht.
Om te overleven ben ik, zo snel als mogelijk was, begonnen met het aanbod aan mijn klanten om al hun uitgaande post te verzorgen. Dat verliep voorspoedig, want de klanten waren in een klap af van het zelf sorteren van hun post, te weten in Falkpost post en overige post.
De volgende stap was het werven van klanten in de zakelijke markt en aandacht besteden aan klanten met pakketten en WebShops. Deze nieuwe activiteiten zijn een waarborg voor de toekomst. Maar de concurrentie is groot.
We hebben altijd gezocht en ook gevonden naar extra diensten die goed en doeltreffend waren voor onze klanten en dat is aardig gelukt in al die jaren. Voor de Advoctuur, was dat de Rechtbank jaarabonnement en de processtukkenservice na het afschaffen van de procureurschap in Nederland in 2008. Voor de Notariaat het dagelijks bezorgen van de aktes bij de Kadaster en bij een deel van de kadasters Vis-A-Vis, tot 2006 en de wekelijkse route naar de belastingdienst voor het registreren van de aankoop en-verkoop aktes, tot 2012. Beide diensten hebben we verloren aan de elektronische snelweg.
Nu begint een nieuwe fase voor ons. Het is niet dat er minder documenten van de kantoren uitgaan, maar de verschuiving is van fysieke post naar mailverkeer. En daarvan kunnen we niet winnen.
DUS...., IF YOU CAN’T WIN IT, JOIN IT
Met deze gedachte ben ik gaan zoeken naar een manier om mijn klanten van dienst te kunnen blijven zijn voor de lange termijn, een dienst waar zij echt iets aan hebben en die hun ook naar een veilige, goede en toekomstgerichte dienst brengt. Alleen e-mail verkeer kan niet de oplossing zijn voor alles wat er op ons en hun afkomt. Er zijn al diensten en systemen waarvan de grote bedrijven en multinationals gebruik maken. Er zijn ook bedrijven die gezien hun bedrijfsvoering al zelf soortgelijke systemen hebben ontwikkeld.
Met deze kennis heb ik naar een systeem gezocht én gevonden, die kan helpen bij de digitale transformatie binnen het midden-en kleinbedrijf, zonder grote aanpassingen, lage investeringen en tegen een betaalbare prijs.
Wij, met onze ervaring binnen de juridische sector, weten wat de behoeftes en wensen van de klant zijn als geen ander. Door bijna 30 jaar dienstverlenend te zijn in de juridische sector (een zeer kieskeurige én kritische sector), dan mag je, in alle bescheidenheid, zeggen dat je een betrouwbare partner bent.
De digitale transformatie is een hele uitdaging voor MKB bedrijven. Het raakt hun personeel, bedrijfsculturen en processen, geeft ruimte voor nieuwe producten en diensten, en als bedrijf kun je hiermee beter en snel inspelen op de wensen van je klant. Een deel van de bedrijven omarmen deze transformatie meteen, een deel vindt het nog een te-ver-van-mijn-bed show, dat is pertinent een foute insteek, en een deel vind dat het mailverkeer die ze hebben opgebouwd al digitalisering is. Ook dit is een foute gedachte.
Vandaag de dag hebben we de uitdaging om onze klanten communicatie/processen te optimaliseren en zo efficiënt mogelijk te organiseren. Of uw organisatie nu beschikt over een repro-afdeling of verschillende distributiecentra, met het output Managment Systeem heeft uw de volledige controle van document creatie tot communicatiemogelijkheid. Uw documenten bereiken de juiste persoon, op het juiste moment via het geselecteerde communicatiekanaal.
Digitalisering van je uitgaande communicatie stroom is, van protocollen en kanalen gebruiken die nu bij je passen maar die je de ruimte geven om te groeien en met lage investeringen gebruik maken van andere en nieuwe protocollen en kanalen die nu in de maak zijn en straks een integraal onderdeel worden van je bestaande Output Management System.
Het komt sneller op ons af dan we denken én voor mogelijk houden!
Wat bieden wij met dit Output Management System:
- Een krachtige en flexibele multi-channel output management software Systeem.
- Verwerking van verschillende input en output data zoals PDF, PCL5, Word, TNO., e.a.
- Verzamel documenten via uw bestaande ERP/CRM/…. businesssystemen
- Eenvoudige implementatie geen aanpassing van uw huidige business systemen
- Gebruiksvriendelijke interface
- Maximale controle over de lay-out en bedrijfshuisstijl
- Personaliseren van communicatie met je klanten middels verschillende communicatie (multi-channel) mogelijkheden:
- Aangetekend Mailen, veilig, juridisch verantwoord en tegen een fractie van de huidige tarief.
- E- facturatie bijv PEPPOL
- Printing- Outsourcing van je fysieke uitgaande documenten (couverteren)
- Uw heeft geen briefpapier en enveloppen meer nodig bij couverteren worden ze geprint
- Automatiseren van processen en distributie van documenten
- Het behalen van een zeer hoge mate van efficiëntie en kostenbesparing
- Uw klanten kunnen inspraak krijgen in de manier waarop ze de documenten wensen te ontvangen.
- Door uitbesteding van je uitgaande documentenstroom wordt je ontzorgt :
- Bij meerdere locaties en afdelingen, stroomlijn je alle activiteiten onder een (externe) paraplu.
- Dit resulteert in een enorme besparing in hardware (printers, scanners, inpakmachines etc.)
- Besparing in handmatige handlingskosten en FTE –uren.
- Wij ondersteunen uw personeel bij de transformatie en blijven dat ook daarna doen.
Laat uw ontzorging onze zorg worden!
Uw ontzorging begint met Uw gesprekspartner is
een telefoon of mail Olaf Blaaser 06-4640 1400
0299-413 660
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.