Leadinfo te gast bij ExcellenceTalk: Zo zet je websitebezoekers om in leads

11 maart 2022 10:12

 Leadinfo te gast bij ExcellenceTalk: Zo zet je websitebezoekers om in leads

Op 8 maart lanceert CAS CRM een nieuwe ExcellenceTalk over hoe je een boost geeft aan je sales en B2B-websitebezoekers met omzet in leads. Mircea Prelipceanu (Head of International Sales bij CAS CRM), Jeroen van Scherpenzeel (Managing Consultant bij Two Visions B.V.) en Millicent Pelamonia (Customer Success Manager bij Leadinfo) schoven aan. 

CAS Software is toonaangevend in de DACH-regio op het gebied van CRM. Het bedrijf is in 40+ landen actief en heeft wereldwijd meer dan 500.000 gebruikers. Sinds kort heeft Leadinfo – als enige internationale aanbieder – een integratie met de CRM-software van CAS. Mircea vertelt hoe hij met Leadinfo in aanraking kwam. “Ik ben altijd op zoek naar systemen waarmee we de functionaliteiten van CAS kunnen verbeteren. Als je het hebt over CRM, dan denkt iedereen gelijk aan sales. Salesmensen klagen altijd dat ze niet genoeg leads hebben. Het is dus impactvol als een leadgeneratiesysteem en een CRM-systeem hun krachten kunnen bundelen.”

Na een korte periode van onderzoek, kwam Mircea bij Leadinfo uit. Met Leadinfo kunnen bedrijven zakelijke websitebezoekers herkennen en zo extra omzet genereren. Leadinfo is een Rotterdamse scale-up en maakt sinds de oprichting in 2017 een sterke opmars in de markt, met duizenden klanten in de Benelux, DACH-regio, Groot-Brittannië en Scandinavië. In 2021 werd het succes van Leadinfo bekroond met een hoge notering in de Emerce100.

Een van de pluspunten waar Leadinfo zich mee onderscheidt is het grote aantal integraties. Met meer dan 50 koppelingen met populaire platformen, kunnen salesteams de data uit Leadinfo verbinden aan hun favoriete tools. Dus toen het idee ontstond om een connectie te leggen tussen CAS CRM en Leadinfo, ging Leadinfo direct in de actiestand. Binnen een week was de integratie een feit.

Tijdens de ExcellenceTalk laten Millicent en Jeroen precies zien hoe de koppeling werkt. Je websitebezoekers komen terecht in de Leadinfo Inbox, met informatie over het bedrijf en de pagina’s die zij bezochten. Leadinfo kan deze leads automatisch kwalificeren aan de hand van ingestelde regels en stuurt deze vervolgens door naar het CRM-systeem. In CAS CRM kan het salesteam alle details terugvinden, waardoor ze hun salespitch bijvoorbeeld kunnen afstemmen op de pagina’s die zijn bekeken. “Dit is heel nuttig, vooral voor bedrijven die nog niet bij het salesteam bekend zijn,” voegt Jeroen toe op basis van ervaringen van zijn eindklanten.

En hoe zit het met GDPR? Voor Mircea was dit een belangrijke voorwaarde omdat klanten er zeker van willen zijn dat ze aan de wet voldoen. Leadinfo is volledig in overeenstemming met de GDPR. Millicent: “We gebruiken geen cookies om bedrijven te herkennen. Alleen first-party cookies om te zien welke pagina’s zij hebben bezocht. Sinds kort hebben we een functie toegevoegd om helemaal cookieloos te kunnen tracken.”

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.