Solarus overstijgt doel tweede crowdfunding campagne
19 december 2017 13:26
Nederlands producent van zonnecollectoren Solarus biedt de crowd een laatste investeringsmogelijkheid. Na de succesvolle aandelen crowdfunding campagne eind 2016 van bijna acht ton en de 6,7 miljoen investering van grote investeerders, startte de energy disruptor begin december een tweede campagne om ontwikkeling en (internationale) groei te bewerkstelligen. Met succes: binnen twee weken is het financieringsdoel van €500.000 ruimschoots behaald. Met deze kapitaalinjectie wil Solarus haar flexibele businessmodel wereldwijd implementeren. Solarus verlengt haar campagne en biedt de crowd nog twee extra weken de mogelijkheid om aandeelhouder te worden van het bedrijf dat de meest efficiënte zonnecollectoren in de markt produceert.
Nieuwe kapitaalinjectie
Solarus wil met haar duurzame zonnesysteem energieschaarste tegengaan en CO2-uitstoot verminderen. Om de energietransitie wereldwijd te versnellen, stelt het bedrijf zich als doel zijn innovatieve hybride PV-T systeem snel wereldwijd te implementeren. Inmiddels is het beoogde bedrag van een half miljoen bereikt. De winnaar van de Accenture Innovation award heeft daarom besloten de campagne uit te breiden en streeft ernaar de succesvolle campagne van 2016, waarbij €800.000 werd opgehaald, te evenaren. Solarus biedt iedereen de mogelijkheid om tot het eind van dit jaar te investeren in het bedrijf. Net als de campagne van vorig jaar, welke tot de meest succesvolle aandeel crowdfunding campagne van dat jaar is bekroond, faciliteert Symbid ook deze campagne. De huidige crowdfunding is onderdeel van een grotere investeringsronde met daarin nieuwe grote investeringsfondsen die naar verwachting begin 2018 wordt afgesloten.
Internationale groei
Dit jaar heeft Solarus grote ontwikkelingen doorgemaakt. Met de investering van 6,7 miljoen, afkomstig van o.a. grote investeringsfondsen ForestEffect Fund en Nasaca en de vorige crowdfunding, heeft het bedrijf zijn uiterst innovatieve productielijn verder kunnen automatiseren en het commerciële team uitgebreid met drie professionals. Met als resultaat dat Solarus momenteel 40 projecten heeft en meer dan 1.500 collectors heeft verkocht in 15 landen. Recentelijk zijn er nieuwe partnerovereenkomsten gesloten in Cyprus, India, Zwitserland en (Zuid) Afrika. Door samen te werken met een internationaal netwerk van distributie en assembly partners, draagt Solarus eraan bij een duurzame impact in de energiesector te verwezenlijken: ‘dak voor dak’ met het doel om 400.000 PowerCollectors te verkopen de komende drie jaar.
3x meer energie
De revolutionaire Solarus PowerCollectors produceren warmte én elektriciteit op één en hetzelfde oppervlak, waarmee ze tot drie keer meer energie leveren dan conventionele PV-panelen. Het systeem vangt hitte van de zon direct op en produceert daar bovenop elektriciteit. Het gepatenteerde C-PVT systeem heeft een piekprestatie van 750W/m2 en heeft daarmee de hoogste opbrengst van zonne-energie in de markt. PowerCollectors worden geïnstalleerd op hotels, ziekenhuizen, sport/wellness centra, procesindustrie, kantoren en huizen en bieden specifiek voor beperkte dakruimtes een uitkomst: de hoge energieopbrengst benut de beschikbare ruimte optimaal.
Crowdfunding campagne
Met de verlenging van de crowdfunding in aandelen streeft Solarus naar evenaring van het vorig jaar via crowfunding opgehaalde investeringsgeld van €800.000. Dit bedrag representeert 2,84% aandelen in Solarus Sunpower Holding B.V. Met de kapitaalinjectie kan Solarus in de komende jaren verder groeien naar een verwachte omzet van €10 miljoen in 2018. Verwacht wordt dat de omzet in 2020 de €150 miljoen overstijgt.
Op dit moment is er een bedrag van €515.440 geïnvesteerd. Benieuwd naar het project of direct investeren? Klik dan hier voor het project op crowdfundingsplatform Symbid.
Over Solarus
Solarus ontwikkelt, produceert en verkoopt hybride PowerCollectors met een efficiëntie tot 70%. Solarus SunPower B.V. is in 2006 opgericht. Het van origine Zweedse bedrijf heeft een hoofdkantoor in Venlo, werkt wereldwijd met lokale distributeurs en installateurs en is momenteel vooral actief in Europa, (Zuid)Afrika en India. Het bedrijft maakt het haar missie om energieschaarste tegen te gaan en vervuilende stoffen als gevolg van fossiele brandstof verbranding, zoals CO2, te verminderen. Met haar hybride zonnesysteem is Solarus in 2016 uitgeroepen tot een van de winnaars van de Accenture Innovation Awards. De visie van het bedrijf is ‘Sunpower for the people’. Door goed te zijn, doet Solarus goed. Om deze reden is Solarus als BCorp gecertificeerd en lid van de Social Stock Exchange in London.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.